• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach meldunkowych. Ewentualne skutki COVID. Meldowanie cudzoziemców

Cele i korzyści
  • Pogłębienie wiedzy w zakresie obowiązujących zasad prowadzenia postępowań administracyjnych.
  • Zapoznanie się z problemami pojawiającymi się w związku z prowadzonym postępowaniem i ich możliwymi rozwiązaniami, a także skutkami COVID.
  • Przybliżenie problematyki dotyczącej meldowania cudzoziemców (w tym skutki Brexit-u).
zwiń
rozwiń
Program
  1. Obowiązujące regulacje prawne w zakresie ewidencji ludności – ustawa o ewidencji ludności oraz Kodeks postępowania administracyjnego.
  2. Skutki ustaw „antykryzysowych” dla postępowania administracyjnego. 
  3. Ogólne zasady prowadzenia postępowań administracyjnych na przykładzie postępowania meldunkowego:
  • wszczęcie postępowania na wniosek lub z urzędu,
  • odmowa wszczęcia,
  • uzupełnianie braków formalnych,
  • ustalenie legitymacji procesowej (tytuł prawny do lokalu),
  • działanie przez pełnomocnika,
  • ustalanie należnej opłaty skarbowej za wydanie decyzji oraz od pełnomocnictwa,
  • zapewnienie czynnego udziału wszystkim stronom postępowania,
  • prowadzenie postępowań dotyczących np. wymeldowania kilku osób z lokalu, ustanowienie przedstawiciela dla osoby nieobecnej w postępowaniu lub niezdolnej do czynności prawnych,
  • doręczenia (za pomocą środków komunikacji elektronicznej, wysyłanie za granicę, fikcja doręczenia),
  • postępowanie dowodowe (dokumenty, wyjaśnienia stron, przesłuchiwanie świadków i stron, oględziny lokalu, rozprawa administracyjna, sporządzanie protokołów),
  • udostępnianie akt sprawy, zawieszenie postępowania, umorzenie postępowania, wydanie decyzji orzekającej w danym przedmiocie.
  1. Problematyka realizacji obowiązku meldunkowego:
  • zameldowanie na pobyt stały lub czasowy,
  • wymeldowanie (trwałość i dobrowolność opuszczenia lokalu, zamiar opuszczenia), wymeldowanie z miejsca pobytu stałego a zameldowanie na pobyt czasowy,
  • rozróżnienie wymeldowania od uchylenia czynności materialno-technicznej zameldowania,
  • eksmisja z lokalu,
  • wymeldowanie osoby osadzonej w zakładzie karnym,
  • wymeldowanie osoby małoletniej umieszczonej w rodzinie zastępczej.
  1. Dokumenty potwierdzające legalność pobytu i zasady dopełniania obowiązku meldunkowego przez:
  • obywateli krajów należących do Unii Europejskiej i członków ich rodzin,
  • obywateli Wielkiej Brytanii (skutki Brexit-u),
  • pozostałych cudzoziemców.
  1. Orzecznictwo sądów administracyjnych w sprawach ewidencji ludności.
  2. Problemy występujące w zakresie ewidencji ludności. Pytania i odpowiedzi.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy organów gmin zajmujący się sprawami ewidencji ludności.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Starszy inspektor wojewódzki w Wydziale Spraw Obywatelskich i cudzoziemców Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu. Na co dzień zajmuje się m.in. postępowaniami odwoławczymi w sprawach z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych oraz rejestracji stanu cywilnego. Posiada duże doświadczenie oraz umiejętność praktycznego stosowania omawianych przepisów. Od kilkunastu lat prowadzi szkolenia z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych dla pracowników urzędów gmin z różnych województw.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

ZGŁOSZENIA: Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: centrum@frdl.szczecin.pl, fax. 914878522 lub poprzez formularz zgłoszenia na stronie http://frdl.szczecin.pl do 19 sierpnia 2020 r.
Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
UWAGA: LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!