• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

REJESTR INSTYTUCJI KULTURY. Jak prawidłowo prowadzić Rejestr Instytucji Kultury i Księgę Rejestrową po zmianach przepisów?

Cele i korzyści
  • Wskazanie regulacji prawnych związanych z problematyką dotyczącą rejestru instytucji kultury.
  • Przedstawienie jak należy prawidłowo prowadzić Rejestr Instytucji Kultury i Księgę Rejestrową po zmianach przepisów.
  • Omówienie zasad i sposobów prawidłowego prowadzenia rejestru Instytucji Kultury, jednostek kultury, które podlegają wpisowi do rejestru.
  • Ugruntowanie wiedzy z zakresu właściwego prowadzenia rejestru instytucji kultury, w tym obsługi i prowadzenia Elektronicznej Księgi Rejestrowej oraz udostępniania danych z rejestru.
  • Wskazanie instytucji, które podlegają wpisowi do rejestru.
  • Praktyczna analiza przykładowych rejestrów instytucji kultury i elektronicznych ksiąg rejestrowych.
  • Omówienie problematycznych przypadków.
  • Możliwość konsultacji kwestii indywidualnych.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Podstawy prawne prowadzenia rejestru IK:
    • ustawa z 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej,
    • rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury.
  2. Rola organizatora (jednostki samorządu terytorialnego) w prowadzeniu rejestru IK.
  3. Rodzaje instytucji kultury, które podlegają wpisowi do rejestru IK.
  4. Zasady i sposób prowadzenia rejestru IK:
    • elementy rejestru IK,
    • zasady dokonywania wpisu,
    • zasady dokonywania zmian,
    • dane, które podlegają wpisowi,
    • formy dokonywania wpisu,
    • zasady wykreślenia wpisu,
    • osoby upoważnione do dokonywania wpisu.
  5. Elektroniczna Księga Rejestrowa.
  6. Akta rejestrowe:
    • ​​​​​​​dokumenty stanowiące podstawę wpisu,
    • dokumenty dotyczące postępowania rejestrowego,
    • ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
  7. Udostępnianie danych z rejestru IK
    • wydawanie urzędowo poświadczonych odpisów,
    • odpis pełny,
    • odpis skrócony.
  8. Praktyczne ćwiczenia i pytania uczestników (analizowanie przykładowych rejestrów instytucji kultury i elektronicznych ksiąg rejestrowych).
zwiń
rozwiń
Adresaci

pracownicy samorządowi odpowiedzialni za dokonywanie wpisów do rejestru instytucji kultury.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

radca prawny, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, prawa pracy oraz przepisów prawnych dotyczących ochrony danych osobowych. Doświadczony trener, prowadzący szkolenia podnoszące kwalifikacje pracowników administracji publicznej. Autor komentarzy i opinii prawnych.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

ZGŁOSZENIA: Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: centrum@frdl.szczecin.pl, fax. 914878522 lub poprzez formularz zgłoszenia na stronie http://frdl.szczecin.pl do 7 lipca 2020r.
UWAGA: LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!