• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Skuteczne narzędzia menedżera szkoły. Przywództwo i zarządzanie zespołem nauczycieli

Cele i korzyści

Dzięki szkoleniu:

  • zmniejszysz niechęć do realizacji zadań, wykorzystując narzędzia menedżerskie,
  • zmniejszysz ryzyko niezrozumienia przez pracownika Twojego polecenia, podczas delegowania zadań,
  • unikniesz błędów w zakresie formułowania pytań, które są podstawą budowania przekazu kierowanego do pracowników, rodziców, uczniów.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Efektywny styl zarządzania we współczesnej szkole:
    1. styl kierowania zorientowany na zadania;
    2. styl kierowania zorientowany na pracowników;
    3. styl kierowania metodą William James Reddin;
    4. styl skierowany na efektywność;
    5. przywództwo sytuacyjne - na czym polega przywództwo w szkole i jego wyzwania?
  2. Efektywna komunikacja, jako cecha skutecznego szefa/nauczyciela:
    1. komunikacja uczeń- nauczyciel;
    2. komunikacja nauczyciel- uczeń;
    3. komunikacja szef/dyrektor – nauczyciel /pracownik;
    4. komunikacja w szkole - co Ty o niej sądzisz?
  3. Etapy rozwoju pracowników/nauczycieli, czyli jak być menedżerem w szkole? Omówienie poziomu rozwoju zespołu wg K. H. Blancharda: R1, R2. R3, R4.
  4. Nabywanie odpowiednich umiejętności w celu wsparcia procesu grupowego:
    1. umiejętność słuchania;
    2. umiejętność zadawania pytań;
    3. co to jest konflikt? Wykorzystanie gry „Paweł i Gaweł” – praca w grupach (stymulacja konfliktu przy pomocy gry, rozwiązywanie konfliktu – forma negocjacji).
  5. Instruktaż menedżerski i odpowiedni styl zarządzania zespołem:
    1. co to jest coaching? Jak go zastosować w szkole? (na poziomie nauczyciel – uczeń, szef-pracownik – model metody GROW);
    2. co to jest zespół, wspólne cele i zadania?
  6. Narzędzia tworzenia wizji i wyznaczania celów, jako podstawowe narzędzia coachingu w szkole:
    1. diagnoza; ocena działania zespołu; metoda 360 stopni;
    2. emocje - dlaczego są takie ważne w pracy? Przeczucia, intuicja - potrzebne czy też nie?
  7. Wybrane techniki rozwojowe nauczycieli:
    1. wydobycie jeszcze większego potencjału z rzemiosła nauczycieli i szefa – praca metodą burzy mózgu, pytania;
    2. inteligencja emocjonalna – jaką rolę spełnia w przywództwie? Przykłady i ćwiczenia.
  8. Motywacja i motywowanie:
    1. czy motywacja i zaangażowanie to siostry bliźniacze?
    2. jak wzmacniać poczucie sprawczości w roli przywódcy i menedżera?
    3. jak motywacja wpływa na moja pracę i pracę zespołu?
    4. czy teoria F. Herzberga sprawdza się w dzisiejszych realiach? – dyskusja moderowana.
  9. Podsumowanie dwóch dni szkoleniowo-warsztatowych.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Dyrektorzy, wicedyrektorzy oraz nauczyciele, chcący nabyć lub podnieść umiejętności menedżerskie, członkowie gron pedagogicznych pracujących przy realizacji różnych projektów zespołowych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

trenerki biznesu, coach-owie PCC, szkoleniowcy, certyfikowane Trenerki Points of You z praktyką zawodową. Autorki wielu projektów szkoleniowych dla firm usługowych, produkcyjnych oraz administracji publicznej, wykładowczynie akademickie. Od 7 lat obie trenerki współpracują indywidualnie z nauczycielami i dyrektorami szkół, korzystają z uznanych narzędzi coachingowych między innymi z kart emocji czy też pracy obrazem – karty Points of You. Opracowały autorskie programy, które realizowały w różnych placówkach oświatowych, np. Kreatywny nauczyciel i uczeń; Style i techniki uczenia się; Komunikacja w szkole w czasie pandemii COVID; Inteligencja emocjonalna a przywództwo - dlaczego tak trudno o dobrego nauczyciela?

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

ZGŁOSZENIA:
Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: centrum@frdl.szczecin.pl, fax. 914878522 lub poprzez formularz zgłoszenia na stronie do www.frdl.szczecin.pl do 27 listopada 2020 r.
UWAGA: LICZBA MIEJSC OGRANICZONA!