• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Wdrożenie i koordynacja Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) w praktyce!

• Organizacja szkolenia uwzględnienia aktualne wytyczne ministra zdrowia i głównego inspektoratu sanitarnego
 o zaostrzonym rygorze sanitarnym.

• Liczba uczestników została ograniczona z zachowaniem zwiększonego dystansu pomiędzy uczestnikami.

• Podczas każdorazowego wejścia na salę szkoleniową obowiązuje odkażanie rąk.

• Osoby uczestniczące w szkoleniu powinny być zdrowe, nie powinny posiadać objawów charakterystycznych
 dla chorych na Covid-19, nie powinny przebywać w izolacji lub wyznaczonej kwarantannie (dotyczy również
 członków rodzin).

Cele i korzyści

Przekazanie uczestnikom wiedzy dotyczącej wdrożenia i koordynacji PPK zgodnie z Ustawą z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych. Szkolenie ma charakter praktyczny, poruszane na szkoleniu problemy są odzwierciedleniem realnych sytuacji, którym prelegent musiał stawić czoła w praktyce, będąc koordynatorem ds. wdrożenia PPK w kilkunastu dużych i średnich firmach.

To szkolenie jest inne niż wszystkie! Tylko praktyka, gotowe wzory regulaminów, protokołów, klauzul informacyjnych dla Pracowników, testów dla instytucji finansowych z których należy wyłonić jedną

Podpowiemy jak wprowadzić przepis o konsultacji z Pracownikami szczególnie na poziomie Samorządu i jego jednostek  oraz co zrobić, aby nie narazić się na kontrolę i sankcje finansowe z strony PIP!

zwiń
rozwiń
Program
  1. Podstawowe założenia i pojęcia związane z Pracowniczymi Planami Kapitałowymi (PPK) i pułapki z którymi musimy sobie poradzić:
  1. Zasady ogólne stosowania ustawy o PPK.
  2. Pracodawcy wyłączeni ze stosowania ustawy.
  3. Cele i założenia Pracowniczych Planów Kapitałowych.
  1. Wdrażanie KROK PO KROKU. Warsztat z omówieniem jak nie popełnić żadnego błędu przy wdrożeniu!
  2. Pozostałe obowiązki pracodawców:
  1. Etapy i terminy wdrażania Pracowniczych Planów Kapitałowych przez kolejnych pracodawców (dużych, średnich i małych oraz przez zakłady pracy sfery budżetowej).
  2. Akcja informacyjna i jej ogromne znaczenie.
  3. Obowiązki informacyjne i administracyjne pracodawcy.
  1. Wpłaty na PPK:
  1. Przekazywanie wpłat do PPK – krok po kroku.
  2. Wpłaty od państwa.
  3. Wpłaty osób zatrudnionych.
  4. Wpłaty finansowane przez pracodawcę.
  1. Uczestnictwo osób zatrudnionych w PPK:
  1. Rezygnacja pracownika z dokonywania wpłat do PPK – kiedy można składać, w jakiej formie, jak uniknąć błędów.
  2. Wznowienie dokonywania wpłat do PPK.
  3. Złożenie przez pracownika wniosku o dokonywanie wpłat.
  4. Co się dzieje z PPK w przypadku zmiany pracodawcy?
  5. Dysponowanie oszczędnościami w trakcie trwania okresu zatrudnienia.
  6. Wypłata środków przed ukończeniem 60. roku życia.
  7. Dysponowanie oszczędnościami po ukończeniu 60 lat.
  8. Dziedziczenie środków i ich podział w przypadku śmierci uczestnika PPK.
  9. Podział środków w przypadku rozwodu lub unieważnienia małżeństwa.
  10. Nadzór nad funkcjonowaniem PPK.
  1. Sankcje związane z nie przystąpieniem do PPK oraz konsekwencje błędów przy wdrożeniu.
  2. Nowe kompetencje kontrolne PIP w zakresie PPK.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Kadra zarządzająca instytucji, osoby bezpośrednio zajmujące się wdrażaniem PPK w jednostce, pracownicy działów kadrowych, prawnych oraz wszystkie osoby zainteresowane tematyką PPK.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Prawnik i ekonomista, ekspert z wieloletnim doświadczeniem. Niezależny konsultant z dziedziny finansów publicznych oraz prawa pracy i ochrony danych osobowych. Zajmuje się doradztwem, weryfikacją i przeglądem stanu dokumentacji prawno-pracowniczej pod kątem zgodności z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, ekspert Wydawnictwa Wiedza i Praktyka, Inspektor Ochrony Danych Osobowych, oraz wdrożeniowiec PPK w kilkunastu dużych i średnich firmach.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

ZGŁOSZENIA: Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać mailem na adres: centrum@frdl.szczecin.pl, fax. 914878522 lub poprzez formularz zgłoszenia na stronie www.frdl.szczecin.pl do 20 października 2020 r.
Rabat 10% dla każdej kolejnej osoby zgłoszonej z tej samej instytucji.

W przypadku odwołania szkolenia poinformujemy Państwa telefonicznie najpóźniej trzy dni robocze przed terminem.

Rezygnacja ze szkolenia możliwa jest w formie pisemnej do trzech dni roboczych przed jego terminem, jej brak spowoduje obciążenie Państwa 50% opłaty za szkolenie (patrz: Regulamin szkoleń otwartych).