• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Środki trwałe od zakupu, użytkowanie, ulepszenia aż po likwidację

Zapraszamy Państwa na szkolenie nt. Środki trwałe od zakupu, użytkowanie, ulepszenia aż po likwidację.

Ważne informacje o szkoleniu

Proponujemy Państwu uczestnictwo w szkoleniu, podczas którego zostaną zaprezentowane kwestie z zakresu problematyki ujęcia, wyceny i likwidacji rzeczowych aktywów trwałych. Podczas zajęć zostaną omówione zagadnienia w kontekście przepisów ustawy o rachunkowości wraz z zestawieniem podobieństw oraz różnic pomiędzy ustawą o rachunkowości a ustawą o podatku dochodowym. W trakcie szkolenia zostaną przedstawione zasady ujęcia księgowego oraz wyceny rzeczowych aktywów trwałych, wykorzystywanych przez jednostkę na podstawie zakupu, wytworzenia.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Uczestnicy zajęć poszerzą swoją wiedzę o zagadnienia związane z księgowością i środkami trwałymi – użytkowaniem, ulepszeniami, likwidacją, a w szczególności:
• zdobędą informacje związane z przepisami podatkowymi i bilansowymi dotyczącymi środków trwałych,
• usystematyzują wiedzę o środkach trwałych,
• nabędą wiedzę o ewidencji środków trwałych,
• uporządkują podstawowe pojęcia i definicje środków trwałych.

zwiń
rozwiń
Program

1. Pojęcie środków trwałych:
• przepisy ustawy o rachunkowości,
• przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
2. Zasady gospodarowania rzeczowymi aktywami trwałymi.
3. Ewidencja pomocnicza ilościowo-wartościowa dla środków trwałych amortyzowanych (umarzanych) jednorazowo.
4. Wycena początkowa środków trwałych:

• ustalenie wartości początkowej nabytych środków trwałych,
• ogólne zasady ustalania ceny nabycia środka trwałego,
• ustalenie wartości początkowej maszyny produkcyjnej,
• zakup środka trwałego w walucie obcej,
• podatek od czynności cywilnoprawnych zapłacony przed przyjęciem środka trwałego do używania,
• odsetki od kredytu a wartość początkowa.
5. Nabycie i inne formy pozyskania środków trwałych:
• środek trwały otrzymany w formie aportu,
• wprowadzenie do ewidencji środka trwałego zakupionego na raty,
• zakup środka trwałego od osoby fizycznej,
• środek trwały otrzymany przez jednostkę nieodpłatnie,
• przekwalifikowanie towarów do środków trwałych,
• nieruchomość wybudowana ze środków właściciela,
• wykup samochodu z leasingu po zakończeniu umowy.
6. Dokument przyjęcia środka trwałego do używania – OT, Protokół przyjęcia.
7. Środki trwałe wybudowane we własnym zakresie:

• ustalenie kosztu wytworzenia środka trwałego,
• zasady ewidencji środków trwałych w budowie,
• rozliczanie kosztów wspólnych budowy środka trwałego,
• zaniechanie budowy środka trwałego.
8. Amortyzacja środków trwałych:
• termin rozpoczęcia amortyzacji,
• ustalenie symbolu KŚT,
• ustalenie stawek amortyzacyjnych dla celów bilansowych,
• amortyzacja metodą liniową na przykładach,
• amortyzacja metodą degresywną na przykładach,
• obniżenie stawki amortyzacyjnej i wydłużenie okresu amortyzacji,
• ostatni odpis amortyzacyjny przy sprzedaży środka trwałego.
9. Nakłady ponoszone na środek trwały w trakcie używania:
• czy to remont czy ulepszenie środka trwałego?
• zakup części zamiennych - remont czy ulepszenie?
• ulepszenie zamortyzowanego środka trwałego na przykładzie liczbowym,
• wpływ zdarzenia losowego na wartość środka trwałego,
• nakłady na ulepszenie w obcym środku trwałym,
• koszty związane ze zmianą miejsca użytkowania środka trwałego.
10. Rozchód i likwidacja środków trwałych:
• ogólne zasady ewidencji rozchodu środków trwałych,
• udokumentowanie likwidacji środka trwałego,
• darowizna środków między jednostki samorządowymi – dokumentacja,
• przychody i koszty związane ze sprzedażą i likwidacją środka trwałego,
• przekazanie środka trwałego w formie darowizny,
• likwidacja środka trwałego – sprzedaż i utylizacji.
11. Wymogi dotyczące przeprowadzania inwentaryzacji środków trwałych:
• cel, przedmiot i zasady inwentaryzacji,
• terminy inwentaryzacji,
• środki trwałe ujawnione podczas inwentaryzacji,
• środki trwałe oddane w najem lub dzierżawę,
• obce środki trwałe.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Szkolenie skierowane jest dla osób zarządzających – skarbników i kierowników finansowo-księgowych, pracowników działów finansowo-księgowych, działów administracyjno-gospodarczych, controlingu. Szkolenie skierowane jest zarówno do osób początkujących (mających niewielkie lub żadne doświadczenie w rachunkowości), jak i do tych, które posiadają już praktykę księgową, ale pragną pogłębić swoją wiedzę z tej dziedziny.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Doświadczona wykładowczyni z wieloletnią praktyką, niezależny konsultant z dziedziny rachunkowości, finansów i analizy finansowej oraz rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej. Współpracownik naukowy Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Szkoleniowiec w zakresie rachunkowości finansowej, finansów, rachunku kosztów, rachunkowości zarządczej, finansów przedsiębiorstw, oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstw, rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej, prowadzenia działalności gospodarczej, księgowości projektów unijnych, przygotowywania biznes planów w celu pozyskania środków unijnych, zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej, zarządzania finansami w firmie. Audytor realizacji projektów unijnych. Autorka artykułów na temat rachunkowości i finansów. Współautorka książki „Rachunkowość projektów współfinansowanych ze funduszy Unii Europejskiej”.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 319 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.szczecin.pl
do 13 grudnia 2021 r.