• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Zamiany w k.p.a. w związku z wejściem w życie ustawy o doręczeniach elektronicznych oraz dostęp do informacji publicznej. Wybrane elementy

Zapraszamy Państwa do udziału w szkoleniu nt. Zamiany w k.p.a. w związku z wejściem w życie ustawy o doręczeniach elektronicznych oraz dostęp do informacji publicznej. Wybrane elementy.

Ważne informacje o szkoleniu

Przedmiot proponowanego szkolenia obejmuje najnowsze zmiany w k.p.a. oraz przestawia aktualne trendy w praktyce stosowania ustawy o dostępie do informacje publicznej. Omawiane podczas zajęć problemy są przedstawiane z punku widzenia organu jst w ujęciu praktycznym.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Celem szkolenia jest przybliżenie zmian, które weszły w K.p.a. oraz omówienie nowych zasad doręczeń elektronicznych wynikających z ustawy o doręczeniach elektronicznych oraz przedstawienie najnowszych problemów wnikających ze stosowania ustawy o dostępie do informacji publicznej.
  • Korzyścią płynąca z udziału w szkoleniu jest możliwość poznania nowych regulacji i ich praktycznych konsekwencji, co przekłada się na prawidłowe stosowanie obowiązujący przepisów w codziennej pracy.
zwiń
rozwiń
Program

1. Jakie zmiany w K.p.a. nastąpiły 05.10.2021 r. w związku z wejściem w życie ustawy o doręczeniach elektronicznych.
2. Zasada pisemności po zmianach – nowy art. 14 K.p.a. i jego praktyczne znaczenie. 
3. Zasady prowadzenia korespondencji z organem administracji publicznej – dlaczego nie można prowadzić korespondencji przy pomocy zwykłego maila – zmiana art. 63 K.p.a.
4. Doręczenie wraz z doręczeniem elektronicznym po zmianach – zmiany w rozdziale 8 K.p.a., art. 39-46, ponadto:
a. publiczna usługa hybrydowa i jej wpływ na postępowanie administracyjne,
b. usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
c. korzystanie przez organ prowadzący postępowanie z bazy adresów elektronicznych.
5. Informacja publiczna – zasady stosowania ustawy.
6. Elementy formalne wniosku.
7. Spam a informacja publiczna.
8. Udostępniania informacji publicznej za „zgodność z oryginałem”.
9. Terminy załatwienia sprawy w K.p.a. i informacji publicznej.
10. Zakres stosowania K.p.a. w postępowaniu dotyczącym udostępnienia informacji publicznej. 
11. Decyzja administracyjna i jej elementy z uwzględnieniem specyfiki decyzji w przedmiocie informacji publicznej:
a. elementy obligatoryjne decyzji,
b. decyzja umorzeniowa w przypadku u.d.i.p. i jej specyfika.
c. decyzja odmowna w u.d.i.p. i jej specyfika (w tym najczęstsze przestanki odmowy udostępnienia informacji publicznej),
d. prawidłowe pouczenie od decyzji organu I instancji. 
12. Skarga na bezczynność.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Szkolenie kierowane jest do sekretarzy jak i kierownictwa jednostek administracji, które odpowiadają za organizację pracy w jednostce oraz wszystkich osób, które w codziennej pracy korzystają z KPA i będą musiał korzystać z nowych regulacji oraz osób stosujących ustawę o dostępie do informacji publicznej.  

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Radca prawny, adiunkt na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie, współwłaściciel Kancelarii Prawnej specjalizującej się w obsłudze jednostek samorządu terytorialnego, ekspert i pracownik Narodowego Instytutu Samorządu Terytorialnego, trener i wykładowca m.in. z k.p.a., informacji publicznej, ochrony danych osobowych (udokumentowanych kilkaset szkoleń z k.p.a. i RODO dla JST), członek etatowy Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie (w latach 2005-2011), członek Grupy Roboczej ds. Ochrony Danych Osobowych działającej przy Ministrze Cyfryzacji (zespół do spraw administracji), autor licznych opracowań naukowych, oraz kursów e-learningowych dotyczących KPA, dostępu do informacji publicznej oraz RODO.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 349 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.szczecin.pl do 17 listopada 2021 r.