• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Media społecznościowe w sektorze publicznym. Jak działać skutecznie?

Zapraszamy do udziału w szkoleniu: Media społecznościowe w sektorze publicznym. Jak działać skutecznie?

Ważne informacje o szkoleniu

Facebook, Instagram, YouTube, Twitter – to tylko niektóre serwisy społecznościowe, z których korzystają przedstawiciele sektora publicznego. A w ostatnim czasie popularność zdobywają również LinkedIn i TikTok. Czy jednak urzędy oraz ich jednostki organizacyjne korzystają z tej formy komunikacji właściwie? Liczne, często nieścisłe regulacje prawne, specyficzne oczekiwania odbiorców, a także przekazywanych komunikatów powodują, że aby komunikacja sektora publicznego w tej przestrzeni była właściwa, należy zapoznać się z najważniejszymi uwarunkowaniami. Zarówno dotyczącymi samej komunikacji, budowania jej strategii, jak też funkcjonowania poszczególnych serwisów i obowiązującego prawa. Jak wykorzystywać funkcje poszczególnych serwisów? Jak skutecznie docierać do odbiorców i powiększać ich liczbę? Jak prowadzić atrakcyjny profil? To tylko niektóre pytania, na które odpowiedź poznają uczestnicy szkolenia

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Uczestnicy szkolenia otrzymają wiedzę z zakresu zasad i dobrych praktyk związanych z obecnością jednostek sektora publicznego w mediach społecznościowych, a także:

  • Zapoznają się z najpopularniejszymi mediami społecznościowymi (Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter, YouTube, TikTok) i możliwościami komunikacji za ich pośrednictwem mieszkańcami.
  • Dowiedzą się, w jaki sposób administratorzy fanpage’y powinni budować i realizować strategię obecności w social media.
  • Poznają mechanizmy, które wpływają na zasięgi postów, a także zaangażowanie odbiorców. 
  • Nauczą się metod właściwej komunikacji w mediach społecznościowych i reagowania na sytuacje kryzysowe.
  • Poznają rolę, jaką ma stosowanie spójnej identyfikacji wizualnej i zapoznają się z dobrymi praktykami w tym obszarze.
  • Zapoznają się z prawnym aspektem prowadzenia profili w mediach społecznościowych.
  • Zapoznają się ze znaczeniem Employee Advocacysocial media policy
  • Zapoznają się z aktualnymi trendami obecności w social media i narzędziami ułatwiającymi korzystanie z mediów społecznościowych.
zwiń
rozwiń
Program

1. Wprowadzenie w zagadnienie social media w administracji publicznej i samorządach (z uwzględnieniem Facebooka, Instagrama, YouTube’a, TikTok’a, Linkedin’a).
• Kim są obywatele świata cyfrowego i czego oczekują od administracji w Sieci?
• Media społecznościowe i sektor publiczny: jak to się zaczęło i co dziś z tego wynika.
• Przegląd najważniejszych mediów społecznościowych i ich roli w komunikacji: jakie portale wybrać do swojej komunikacji.
• Rodzaje kont społecznościowych: jak za ich pośrednictwem budować relację z odbiorcą.
• Funkcje poszczególnych serwisów: jak właściwie je wykorzystać.
• Mała gmina w wielkim świecie: przedstawienie możliwości kanałów społecznościowych w promocji sektora publicznego i jego komunikacji z interesariuszami.
2. Otoczenie prawne a obecność sektora publicznego w mediach społecznościowych.
• Jakie ustawy powinien znać administrator fanpage w sektorze publicznym.
• Blokowanie użytkowników: co można, a co wypada.
• Wykluczanie z debaty w mediach społecznościowych a kluczowe opinie i wyroki sądów.
• RODO czy regulamin: co jest istotniejsze dla fanpage’y.
• Dlaczego Biuletyn Informacji Publicznej jest ważniejszy niż fanpage.
• Czy repostując łamiemy regulamin, czyli o prawie autorskim w mediach społecznościowych.
3. Strategia social media dla sektora publicznego.
• Po co instytucjom publicznym media społecznościowe.
• Dlaczego nie warto zakładać fanpage’y bez dokładnego planu.
• Tworzenie planu obecności w mediach społecznościowych krok po kroku.
• Regionalna strategia rozwoju i jej wdrożenie w social media.
• Real Time Marketing: czy sektor publiczny może skutecznie z niego korzystać.
• Influencer marketing, czyli jak i z kim warto współpracować.
• Narzędzia monitoringu mediów społecznościowych, czyli o mierzeniu zakładanych celów.
4. Wykorzystanie mediów społecznościowych w komunikacji z interesariuszami.
• Komunikacja administracji publicznej i jej specyfika.
• Style komunikacji w mediach społecznościowych: jak wybrać i zastosować właściwy uwzględniając charakter danego portalu.
• Wykorzystanie prostego języka w komunikacji: praktyczne wskazówki.
• Gdy grafik jest na urlopie, czyli o tworzeniu właściwych grafik i stosowaniu spójnej identyfikacji wizualnej.
• Rola mediów społecznościowych w zarządzaniu kryzysowym.
• Employee Advocacy i social media policy dla sektora publicznego.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy sektora publicznego odpowiedzialni za komunikację w mediach społecznościowych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Obecnie pracownik sektora publicznego, który w branży public relations i zintegrowanej komunikacji marketingowej pracuje prawie 15 lat. Na różnych stanowiskach związanych z komunikacją i marketingiem realizował projekty z zakresu PR produktowego i korporacyjnego. Odpowiadał również za kampanie CSR i PR regionów. Przez wiele lat był rzecznikiem prasowym. Zajmował się również komunikacją w największym polskim portalu społecznościowym nk.pl. Jest absolwentem politologii, filozofii, a także podyplomowych studiów z public relations.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 319 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
 

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.szczecin.pl do 15 listopada 2021 r.