• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Umowy w zamówieniach publicznych według nowego stanu prawnego

FRDL serdecznie zaprasza Państwa na szkolenie z zamówień publicznych. Proponowane szkolenie zamówienia publiczne będzie prowadzone przez wybitnego eksperta. Z naszej propozycji powinien skorzystać każdy specjalista ds zamówień publicznych.

Ważne informacje o szkoleniu

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w 2021 r. to szereg czynności wymaganych przepisami prawa. Jest to wiele decyzji zamawiającego zawartych w dokumentach zamówienia, które mają doprowadzić do zawarcia umowy z wybranym wykonawcą. Niestety zamawiający w nowych i zmienionych czynnościach związanych z przygotowaniem do przeprowadzenia takiego postępowania czasami pomija ważne elementy. Efekt, do którego dąży, czyli do zawarcia dobrej i zgodnej z przepisami prawa umowy zostaje często zatracony. To właśnie umowa kształtować będzie czy przeprowadzone postępowanie i środki finansowe będą wydatkowane efektywnie, gospodarnie i celowo. Przygotowanie projektu umowy w postępowaniu o udzielenie zamówienia to pokazanie tam przyjętych rozwiązań potencjalnym wykonawcom w zakresie sposobu realizacji tego zamówienia. Jak uniknąć niekorzystnych sytuacji w postępowaniu i w trakcie realizacji umowy to pytanie na które uczestnicy szkolenia pozyskają wiedzę i praktyczne informacje.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zapoznanie uczestników z obowiązującymi przepisami Prawa zamówień publicznych, obowiązkami i ograniczeniami w przygotowaniu projektu umowy o udzielenie zamówienia publicznego.
• Wskazanie i omówienie przykładowych fragmentów umów: rozwiązań, których należy unikać oraz poprawnych rozstrzygnięć wynikających z przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych w aktualnym stanie prawnym.
• Zaproponowanie gotowych rozwiązań możliwych do wprowadzenia w obecnym stanie prawnym.

zwiń
rozwiń
Program

1. Aktualny stan prawny – zestawienie przepisów i wymagań obowiązujących w czasie prowadzenia szkolenia. Uwagi praktyczne dotyczące zamówień w aktualnym stanie prawnym.
2. Przygotowanie danych wejściowych do projektu umowy – czynniki „wewnętrzne”:

• Rodzaj przedmiotu zamówienia.
• Tryb postępowania.
• Opis przedmiotu zamówienia.
• Analiza potrzeb i wymagań – wpływ na przygotowanie projektu umowy.
• Termin wykonania umowy.
• Kryteria oceny ofert – warunki udziału – wykluczenia – podwykonawcy.
• Zabezpieczenie należytego wykonania umowy / zaliczki.
• Pozostałe elementy składowe, mające wpływ na przygotowanie projektu umowy.
3. Kształtowanie projektu umowy w zamówieniach publicznych – czynniki „zewnętrzne”:
• Ustawa PZP.
• Kodeks cywilny.
• Ustawy „COVID-19”.
• Umowy wynikające ze źródła finansowania – środki unijne.
• Inne…
4. Przygotowanie projektu umowy w oparciu o wybrane parametry czynników „zewnętrznych” i „wewnętrznych”. Omówienie najważniejszych jej składników. Przykładowe rozwiązanie.
5. Analiza wybranych fragmentów umów – wskazanie nieprawidłowości albo fragmentów wymagających zmiany. Kontrola i nieprawidłowości.
6. Efekt wykonania umowy – „sprawozdania”:

• Raport z realizacji umowy.
• Ogłoszenie o wykonaniu umowy w Biuletynie Zamówień Publicznych.
• Analiza potrzeb i wymagań – weryfikacja dokumentu po wykonaniu umowy.
7. Kilka uwag praktycznych.
8. Panel dyskusyjny.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Osoby odpowiedzialne za udzielanie zamówień publicznych w jednostkach sektora finansów publicznych, osoby odpowiedzialne przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz realizację zadań w ramach PZP.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Jeden z najbardziej cenionych specjalistów i trenerów w zakresie zamówień publicznych w Polsce, zamówieniami publicznymi zajmuje się od 1994 r., doskonale zorientowany w specyfice funkcjonowania podmiotów podlegających systemowi zamówień publicznych. Trener zamówień publicznych wpisany w roku 1994 na listę Prezesa UZP w zakresie: dostaw, usług, usług informatycznych oraz robót budowlanych. Autor licznych publikacji i artykułów. W latach 1995-2006 wpisany na listę arbitrów Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Wiedza praktyczna sprawdza się przy konsultacjach w przygotowaniu i prowadzeniu postępowań, weryfikacji ogłoszeń o zamówieniu i treści specyfikacji czy budowaniu rozwiązań organizacyjnych, lub w prowadzeniu szkoleń na terenie całego kraju. W chwili obecnej jest to osoba posiadająca cenny zbiór doświadczeń i sprawdzonych rozwiązań, z których warto skorzystać. Praktyk w trzech płaszczyznach: zamawiający, wykonawca i kontrola zamówień.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 325 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.szczecin.pl lub mailem na adres centrum@frdl.szczecin.pl do 4 czerwca 2021 r.