OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH W PRACY ORGANÓW STANOWIĄCYCH GMINY I POWIATU
CELE I KORZYŚCI:
Przedstawienie różnic pomiędzy Administratorem Danych Osobowych, IOD w gminie i radzie,
najczęstszych problemów, praktyki stosowania przepisów.
- Wskazanie właściwej ścieżki postępowania dotyczącej nagrywania, transmisji obrad i udostępniania nagrań z sesji oraz dalszego ich przechowywania.
- Omówienie praktyki i wyjaśnień UODO dotyczących ADO w gminie, ADO na sesjach, dokumentacji na sesjach z zakresu ochrony danych.
- Poznanie aktualnego orzecznictwa i rozstrzygnięciach organów nadzoru.
Uzyskanie odpowiedzi na pytania:
- Jak właściwie postępować z dokumentacją w biurze rady, na sesjach dotyczącą ochrony danych osobowych?
- Jak rozpatrywać skargi i wnioski na sesji nie naruszając przepisów o RODO?
- Jakie uprawnienia informacyjne zgodnie z przepisami ustaw o samorządzie mają radni?
- Jaki jest ich zakres?
- Kiedy dostęp do informacji narusza dobra osobiste?
- Jak prawidłowo udostępniać informację publiczną?
- Jak poprawnie zapisać w statucie kwestie dotyczące uprawnień informacyjnych radnych?
- Kiedy można odmówić udostępniania informacji?
- Jak ustalać koszty udostępniania informacji?
ZAPRASZAMY DO KONTAKTU
Elżbieta Silny
Koordynator szkoleń
elsilny@frdl.szczecin.pl
tel.: 725 302 313