CELE I KORZYŚCI:
Zdobycie, uzupełnienie i uporządkowanie wiedzy w zakresie ewidencji dochodów i wydatków jednostki.
Wskazanie zasad prawidłowego ujmowania dochodów i wydatków w klasyfikacji budżetowej oraz sprawozdaniach budżetowych.
Poznanie najczęściej popełnianych błędów i nieprawidłowości w zakresie ewidencji, klasyfikacji i sprawozdawczości dochodów i wydatków.
Uzyskanie odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości.

PROGRAM:
1. Ewidencja dochodów budżetowych:
2. Udzielanie ulg w spłacie należności budżetowych:
3. Odsetki od należności.
4. Rekompensata za koszty dochodzenia należności cywilnoprawnych od przedsiębiorców.
5. Najczęstsze problemy paragrafów dochodów m.in.:
6. Zobowiązania, w tym zobowiązania wymagalne - pojęcie, zasady prowadzenia ewidencji analitycznej. Zaangażowanie.
7. Odsetki od zobowiązań wymagalnych ewidencja.
8. Ewidencja syntetyczna i analityczna wydatków budżetowych.
9. Finansowanie inwestycji, zakupów inwestycyjnych, remontów.
10. Wydatki niewygasające.
11. Problemy klasyfikacji wydatków.
12. Powiązanie oraz rozliczanie dochodów i wydatków z budżetem.
13. Dochody i wydatki w sprawozdawczości budżetowej najczęstsze błędy i nieprawidłowości.
14. Naruszenia dyscypliny finansów publicznych w zakresie dochodów i wydatków budżetowych.
15. Podsumowanie. Pytania i odpowiedzi.

 

WIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW W PLIKU.

ZAPRASZAMY DO KONTAKTU

Elżbieta Silny
Koordynator szkoleń
elsilny@frdl.szczecin.pl
tel.: 725 302 313