Kolejne spotkanie Forum Koordynatorów ds. dostępności
11 lutego odbyło się kolejne spotkanie Forum Koordynatorów ds. dostępności w JSFP. Tematem spotkania była "Obsługa klienta o szczególnych potrzebach: osoby z niepełnosprawnością słuchu w kontakcie z Urzędem/Instytucją".
Uczestnicy Forum rozmawiali na temat obsługi osób ze szczególnymi potrzebami. Podczas spotkania przeanalizowaliśmy raz jeszcze wymogi ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz ustawy o dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych w zakresie objętym przedmiotem zajęć. Następnie w szczegółowy sposób omawialiśmy potrzeby i bariery osób z niepełnosprawności słuchu oraz prawidłowe sposoby obsługi tych osób.
Podczas spotkania omówilśmy następujące punkty agendy:
1. Podstawy prawne
2. Głusi nie gęsi i swój język mają
3. Co zrobić gdy przychodzi Głuchy do urzędu
4. Tłumacz PJM Online podczas obsługi osobistej
5. Wymagania dotyczące dostępności stron internetowych w praktyce
6. Tłumacz PJM Online na stronie www
7. Wymagania dotyczące dostępności treści na przykładzie filmów tłumaczonych na PJM (MP), praktycznej stronie przygotowania treści – w tym materiałów video tak żeby były w pełni dostępne.
8. Rola tłumacza Polskiego Języka Migowego
Spotkanie prowadzili Paweł Potakowski (migam.org) i Marek Pietras (Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego).
Więcej informacji o Forum