CELE I KORZYŚCI:
Zapoznanie z wybran
ymi zagadnieniami rachunkowości jednostek budżetowych w świetle aktualnych regulacji prawnych, ze szczególnym uwzględnieniem tzw. „Polskiego Ładu” i jego wpływu na politykę rachunkowości tych podmiotów.
Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy opanują założenia i rozwiązania ewidencyjne, a także sprawozdawcze rachunkowości typowe dla jednostek sektora finansów publicznych.
Możliwość konsultacji z ekspertem oraz wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami.

PROGRAM:
1. Zakres polityki rachunkowości jednostek budżetowych.
2. Zasady opracowania i dokonywania zmian w polityce rachunkowości jednostki.
3. Najczęściej stosowane uproszczenia w rachunkowości jednostek budżetowych na tle zasady istotności.
4. Zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych w systemach informatycznych.
5. Omówienie aktualnych problemów w rachunkowości jednostek budżetowych, w tym tych dotyczących
zasad ujmowania (planowania i ewidencji) dochodów i wydatków przez jednostki budżetowe.
6. Szczegółowa charakterystyka wybranych kont, zawartych w załączniku nr 3 Rozporządzenia Ministra
Rozwoju i Finansów, uwzględniając zapotrzebowanie na informacje, które ujmowane m. in. w sprawozdaniach budżetowych:
a. zasady funkcjonowania kont zespołu 1, ze szczególnym uwzględnieniem gospodarki kasowej, („Polski
Ład” w rozliczeniach gotówkowych), split payment, kart płatności,
b. zasady funkcjonowania kont zespołu 2, w tym „Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń” i „Rozrachunki
publicznoprawne” („Polski Ład” w rozliczeniach płatnika z tytułu podatku dochodowego od osób
fizycznych, ubezpieczeń społecznych oraz składki zdrowotnej),
c. zasady funkcjonowania kont kosztów i przychodów,
d. zasady funkcjonowania kont pozabilansowych, w tym zaangażowania wydatków.
7. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

 

ZAPRASZAMY DO KONTAKTU

Elżbieta Silny
Koordynator szkoleń
elsilny@frdl.szczecin.pl
tel.: 725 302 313