CELE I KORZYŚCI:
Uczestnicy dowiedzą się, na czym polega kryzys, jakie sytuacje stresujące mogą występować w ich pracy.
Zobaczą jak czynniki zewnętrzne, niezależne od nich wpływają na ich pracę, jakie konsekwencje w zachowaniu i psychice mogą powodować.
Dowiedzą się, jakie emocje towarzyszą sytuacjom trudnym.
Będą mogli zrozumieć mechanizmy obronne w trudnych sytuacjach.
Dowiedzą się, jak zrozumieć siebie i swoich współpracowników.
Poznają sposoby budowania relacji i radzenia sobie z konfliktami w niesprzyjających sytuacjach.
Dowiedzą się, jak minimalizować negatywne konsekwencje stresu, gdzie i kiedy szukać pomocy.


PROGRAM:
1. Sytuacja kryzysowa definicje, rodzaje.
2. Ryzyko obarczenia kryzysem.
3. Fazy rozwoju kryzysu. Dynamika kryzysu.
4. Stres i jego objawy.
5. Konsekwencje sytuacji stresowych.
6. Emocje w sytuacjach trudnych. Rola emocji.
7. Lęk, złość, bezsilność.
8. Praca w niesprzyjających okolicznościach.
9. Konsekwencje sytuacji trudnych i kryzysowych w zespołach pracowniczych.
10. Budowanie relacji w sytuacjach obciążonych stresem i silnymi emocjami.
11. Rozpoznawanie kryzysu profil osoby przeżywającej kryzys.
12. Sposoby reagowania i radzenia sobie w sytuacji stresu i kryzysu.
13. Gdzie i kiedy szukać pomocy.
14. Odzyskiwanie równowagi życiowej.
15. Wzajemna pomoc i współpraca.
16. Podsumowanie.

WIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW W PLIKU.

ZAPRASZAMY DO KONTAKTU

Elżbieta Silny
Koordynator szkoleń
elsilny@frdl.szczecin.pl
tel.: 725 302 313