1. Aspekty prawne dotyczące subwencji oświatowej dla uczniów niepełnosprawnych – ustawa o finansowaniu zadań oświatowych.
2. Problemy z klasyfikowaniem wydatków na specjalną organizację nauki w szkołach ogólnodostępnych:
a. wynagrodzenie nauczycieli specjalistów,
b. wynagrodzenie nauczycieli prowadzących zajęcia specjalistyczne tj. logopeda, psycholog,
c. wydatki rzeczowe bieżące,
d. wydatki inwestycyjne m.in. likwidacja barier architektonicznych,
e. wydatki związane z doskonaleniem nauczycieli w zakresie kształcenia specjalnego.
3. Realizacja zadań wynikających z orzeczeń – jak należy interpretować pojęcie zapewnienia warunków realizacji zaleceń wynikających z orzeczeń?
4. Zapisy orzeczenia o kształceniu specjalnym a wydatki ponoszone na kształcenie specjalne przez przedszkole/szkołę.
5. IPET. Możliwość klasyfikowania wydatków związanych z realizacją zapisów IPET (przykłady zapisów).
6. Wydatki w szkołach z oddziałami specjalnymi i oddziałami integracyjnymi na zadania inne niż wynikające z orzeczeń.
7. Przykładowe wyliczenie na podstawie wzoru podanego w art. 8 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych.
8. Realizacja zadań oświatowych wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży posiadających orzeczenie w 2023 roku.
9. Zmiana liczby uczniów w ciągu roku – skąd środki na sfinansowanie kształcenia specjalnego tych uczniów?
10. Czy można dokonywać przesunięcia środków zaplanowanych na kształcenie specjalne, gdy zmienia się liczba uczniów?
11. Obowiązek przeznaczania na zadania związane ze stosowaniem specjalnej organizacji nauki środków w wysokości nie niższej niż zostały naliczone w subwencji oświatowej.
12. Rozwiązania dla szkół „niesamorządowych”. Obowiązek przeznaczania dotacji naliczonej na dzieci niepełnosprawne na realizację zadań związanych z kształceniem specjalnym.
13. Pytania uczestników.
Oświata