1. Przegląd bogactwa możliwości i omówienia działań online oraz obowiązujących trendów.
2. Kto jest Twoim odbiorcą i jak go oczarować?
3. Facebook i Instagram – jak się w nich poruszać dzisiaj?
Wspólnie:
• Przejrzymy ważne funkcjonalności fanpage Facebooka - najprawdopodobniej już po zmianach – omówimy nowości/efekty tych zmian (zarządzanie, nazwa użytkownika, CTA, informacje) i Instagrama (bio, link, #, nazwa).
• Omówimy zasady jakimi rządzi się Facebook aktualnie i poznamy najnowsze trendy 2021.
• Omówimy rodzaje postów na FB i ich różne formaty oraz obejrzymy i omówimy inspiracje postów ze zdjęciem/zdjęciami oraz video na Instagramie.
• Omówimy cechy jakimi powinien się odznaczać angażujący post oraz jak pisać atrakcyjne treści prostym i zrozumiałym językiem oraz dlaczego nie wolno zapominać o Relacjach na FB czy o Insta Story na Instagramie.
• Dowiemy się jak tworzyć atrakcyjne grafiki zgodnie z trendami, w oparciu o program Canva.com. Odpowiemy sobie na pytania oraz popracujemy tworząc grafiki:
a. Co to znaczy i jak tworzyć spójną grafikę we wszystkich platformach online?
b. Jak sprawdzić kolor, który podoba nam się i chcemy użyć we własnej grafice?
c. Jak dobrać czcionkę (font) do grafik?
d. Gdzie szukać darmowych zdjęć?
e. Jak przygotować grafikę do posta (różne formaty – pion, poziom)?
f. Jak przygotować zdjęcie w tle na FB, do wydarzenia, do grupy?
g. Czym jest grafika do cyklu i jak ją zbudować?
h. Jak stworzyć grafikę do relacji lub Insta Stories?
i. Jak tworzyć grafiki z animacjami, naklejkami?
j. Dlaczego warto tworzyć infografiki?
• Czym są i do czego służą Messenger Rooms na FB a także…
• Omówimy zalety live i video jako formatów atrakcyjnych dla odbiorców na FB i nie tylko.
• Zachęcę do wykorzystywania wydarzenia nie tylko do eventów stacjonarnych na FB.
• Przekażemy zalety płynące z działań na grupach oraz ich tworzenia na FB.
• Odpowiemy na pytanie dlaczego warto zaglądać do statystyk fanpage na FB i IG.
• Omówimy znaczenie hashtagów na Instagramie, jak je tworzyć, ile powinno ich być, jak ich wyszukiwać.
• Opowiemy o potencjale IGTV.
• Nauczymy się korzystać z Creator Studio.
• Przeprowadzimy wprowadzenie do reklamy płatnej w Managerze Reklam i omówię cele reklamowe oraz najważniejsze elementy reklamy, która przyciągnie odbiorców na FB i Instagramie.
4. Przegląd innych platform Social Media - Twitter, You Tube – omówienie ich specyfiki, potencjałów, zalet, możliwych i zalecanych działań oraz najnowszych trendów na 2021 rok.
5. Jak tworzyć teksty do Internetu – budowa tekstu, język, znaczenie nagłówków, tematyka.
6. Zestawienie użytecznych aplikacji ułatwiających działania online.
7. Podsumowanie, wnioski i czas na pytania.
Kultura, sport, NGO, promocja