1. Zadania gmin w ramach CEIDG na podstawie ustaw: Prawo przedsiębiorców, ustawy o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy, ustawy o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium RP.
2. Zarząd sukcesyjny przedsiębiorstwem osoby fizycznej.
3. Powołanie zarządcy sukcesyjnego przez przedsiębiorcę, powołanie zarządcy sukcesyjnego po śmierci przedsiębiorcy.
4. Wpis do CEIDG w zakresie danych zarządcy sukcesyjnego.
5. Ujawnianie informacji w CEIDG związanych z wygaśnięciem zarządu sukcesyjnego.
6. Zmiany w przepisach dotyczących CEIDG od 1 stycznia 2020r.
7. Biała lista podatników, zgłaszanie rachunków bankowych.
8. Formularz CEIDG-1.
9. Działalność nierejestrowa.
10. Ulga na start.
11. Dane ewidencyjne przedsiębiorcy i dane informacyjne o przedsiębiorcy.
12. Dane adresowe wpisywane do CEIDG.
13. Zasady przy zawieszaniu, wznawianiu i zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej.
14. Zasady zgłaszania zmian danych wpisywanych do CEIDG.
15. Udostępnianie w CEIDG informacji o udzielonych przez przedsiębiorców pełnomocnictwach oraz ustanowionych prokurentach.
16. Zgłaszanie informacji o niepodjęciu działalności gospodarczej.
17. Zmiana wpisu wykreślonego.
18. Weryfikacja dokumentów potwierdzających status cudzoziemców w odniesieniu do przesłanek zawartych w ustawie o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium RP.
19. Przesłanki niepoprawności wniosków, wezwania do skorygowania lub uzupełnienia wniosku.
20. Informacje wpisywane do CEIDG z urzędu.
21. Wpisy podlegające wykreśleniu z urzędu.
22. Wpisy podlegające wykreśleniu w drodze czynności materialno-technicznej.
23. Sprostowanie wpisu w CEIDG.
24. Wprowadzanie do CEIDG informacji o prowadzeniu działalności gospodarczej wykonywanej w różnych formach (indywidualnie i w ramach spółek cywilnych).
25. Przyjmowanie wraz z wnioskiem o wpis do CEIDG zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego.
26. Omówienie formularzy zgłoszeniowych do ZUS.
27. Dokonywanie zgłoszeń do ZUS w sytuacji rejestracji działalności, zmiany danych, zawieszenia, wznowienia, zaprzestania działalności gospodarczej.
28. Zgłaszanie pracowników do ubezpieczeń w ZUS.
Działalność gospodarcza, alkohole