• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Zmiany przepisów dotyczące ewidencji ludności, dowodów osobistych i USC od 5 października 2021 r. wynikające z ustawy o doręczeniach elektronicznych. Prowadzenie postępowań w czasie epidemii

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Ważne informacje o szkoleniu

Od 5 października wejdą w życie istotne zmiany dotyczące stosowania przepisów ustawy o dowodach osobistych oraz rozporządzeń wykonawczych wynikające z ustawy z 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych. W związku z tym proponujemy Państwu uczestnictwo w szkoleniu, dzięki któremu uzyskacie Państwo wiedzę dotyczącą zaktualizowanych przepisów ustawy o dowodach osobistych i jej rozporządzeń wykonawczych, co pozwoli zniwelować nieprawidłowości i błędy w bieżącej pracy.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Nabycie wiedzy w zakresie zmienionych przepisów w ustawie o dowodach osobistych, ewidencji ludności, pasc, zmianie imienia i nazwiska, które wejdą w życie w październiku 2021r.
  • Podniesienie kompetencji niezbędnych do realizacji zadań z zakresu ewidencji ludności i wydawania dowodów osobistych.
  • Uzupełnienie informacji oraz wyjaśnienie najczęściej pojawiających się wątpliwości i problemów dotyczących stosowania przepisów ustawy o dowodach osobistych, w celu uniknięcia błędów w bieżącej pracy.
  • Wskazanie przebiegu postępowań administracyjnych w czasie epidemii.
  • Uzyskanie odpowiedzi na pytania, możliwość wymiany doświadczeń z ekspertem i innymi uczestnikami szkolenia.
     
zwiń
rozwiń
Program

1. Zmiany ustaw wynikające z ustawy z dnia 18 listopada 2020r. o doręczeniach elektronicznych: 

  • Najważniejsze regulacje ustawy o doręczeniach elektronicznych:

- ­cele szczegółowe ustawy;

- ­komunikacja elektroniczna podmiotów publicznych z podmiotami publicznymi i pozostałymi: publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego, publiczna usługa hybrydowa;

- nowe pojęcia: skrzynka doręczeń, administrator skrzynki doręczeń, adres do doręczeń elektronicznych, baza adresów elektronicznych;

  • zmiana ustawy Kodeks postępowania administracyjnego;
  • zmiana ustawy o ewidencji ludności; zmiana ustawy o dowodach osobistych;
  • zmiana ustawy prawo o aktach stanu cywilnego; zmiana ustawy o zmianie imienia i nazwiska.

2. Projekty ustaw obejmujące pasc, ewidencję ludności i dowody osobiste – e-dowód 2.0:

  • o dokumentach paszportowych;
  • o zmianie ustawy Kro (rozwody administracyjne);
  • o zmianie ustawy pasc (umożliwienie organom gminy wglądu do RSC);
  • o rodzicielskim świadczeniu uzupełniającym (zobowiązanie ZUS i KRUS aby same pobierały odpisy do świadczenia „mama 4+”).

3. Prowadzenie postępowań administracyjnych w czasie epidemii, w tym w szczególności:

  • sposób obliczania terminów;
  • doręczenia w czasie epidemii;
  • przywrócenie biegu terminu w czasie pandemii;
  • czynności dowodowe - zapoznanie z aktami, przesłuchanie świadków, oględziny;
  • wyznaczenie innego organu;
  • ograniczenie obsługi klienta i reżim sanitarny w urzędzie – zasady.

4. Pytania i odpowiedzi.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy gmin/miast realizujący zadania zlecone z zakresu dowodów osobistych, wszyscy zainteresowani tematyką szkolenia.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Praktyk, doświadczony trener, od 15 lat zajmuje się nadzorem nad realizacją przez gminy zadań z zakresu spraw obywatelskich. Prowadziła wiele szkoleń z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych i USC. Wysoko oceniany wykładowca.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 299 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.szczecin.pl lub mailem na adres centrum@frdl.szczecin.pl do 29 czerwca 2021 r.