1. Co nam mówi model finansowania szkół podstawowych?
2. Cechy organizacji szkoły podstawowej mające wpływ na poziom wydatków ponoszonych na jej prowadzenie:
• Liczba uczniów w oddziale. - przykłady optymalizacji z życia wzięte.
• Organizacja wybranych zajęć edukacyjnych w podziale na grupy oddziałowe, międzyoddziałowe i międzyklasowe – przykłady optymalizacji z życia wzięte.
3. Nauka w klasach łączonych - czym różni się praca w klasach łączonych od pracy
w grupie międzyklasowej?
4. Organizacja klas sportowych i dwujęzycznych – poznaj szczegółowe zasady finansowania tej formy kształcenia zanim się zdecydujesz.
5. Katalog podstawowych form działalności dydaktyczno-wychowawczej – używaj tych nazw.
6. Ramowy plan nauczania szkoły podstawowej - zajęcia obowiązkowe dla ucznia
i zajęcia obowiązkowe dla szkoły a nieobowiązkowe dla ucznia.
7. Praktyczny model ustalenia liczby godzin do dyspozycji dyrektora dla szkoły - zasady ich wykorzystania.
8. Organizacja religii, etyki, przygotowania do życia w rodzinie i doradztwa zawodowego
– optymalne rozwiązania.
9. Jak planować organizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej w arkuszu organizacyjnym:
• Standard zatrudnienia specjalistów - Optymalizacja pracy na stanowiskach specjalistów.
• Organizacja dodatkowych zajęć specjalistycznych realizowanych poza arkuszem organizacyjnym.
• Optymalny i efektywny model przydziału zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
10. Trzy modele organizacji kształcenia specjalnego – jaką formę przyjąć?
11. Dlaczego w definicji arkusza organizacyjnego nie ma zajęć indywidualnego nauczania, zajęć zindywidualizowanej ścieżki kształcenia, zajęć realizowanych indywidualnie lub w grupie do 5 osób z uczniami objętymi kształceniem specjalnym?
12. Zasady organizacji zajęć na warunkach określonych w odrębnych przepisach:
• Nauka języka polskiego dla cudzoziemców i osób powracających z zagranicy.
• Zajęcia umożliwiające podtrzymywanie i rozwijanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej - zakres obowiązkowego stosowania i pozyskiwania środków na ten cel.
13. Organizacja biblioteki szkolnej i świetlicy szkolnej - optymalne rozwiązania.
14. Optymalne planowanie pracy nauczycieli w arkuszu organizacyjnym – najczęściej popełniane błędy.
15. Nowy tryb opiniowania arkusza organizacyjnego – wzory pism do KO.
16. Zasada działania w ramach ustawowo przyznanych kompetencji:
• W jakich sytuacjach organ prowadzący może nakazać dyrektorowi zmianę w arkuszu organizacyjnym?
• W jakich sytuacjach Kurator Oświaty może nakazać organowi prowadzącemu zmianę w arkuszu organizacyjnym?
17. Odpowiedzi na pytania.
Oświata