• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Forum Sekretarzy: Profesjonalna strona internetowa urzędu oraz Biuletyn Informacji Publicznej – wymogi, dobre praktyki, błędy do uniknięcia - spotkanie stacjonarne

Miejsce
Warszawa
Termin
20 maja 2025
Czas trwania
10:00 - 14:00
Cena
639 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Te zajęcia realizowane będą w ramach sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum Sekretarzy. Zajęcia w formule hybrydowej - stacjonarnej, lub online do wyboru.

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego, Centrum Mazowsze zaprasza Państwa do współtworzenia Forum Sekretarzy. Zapraszamy do udziału w najbliższej sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum. Zachęcamy Państwa do udziału w spotkaniu oraz do zrzeszenia się w Forum!

Przedmiot sesji konsultacyjno-szkoleniowej

• Sekretarz pozna aktualne wymogi prawne związane z prowadzeniem BIP i stron urzędowych,
• dowie się, jakie elementy muszą znaleźć się na stronie internetowej urzędu (UX, dostępność, treści),
• nauczy się unikać najczęstszych błędów przy publikacjach w BIP i na stronie głównej urzędu,
• otrzyma wskazówki dotyczące organizacji zespołu ds. informacji publicznej i komunikacji,
• dowie się, jak pogodzić obowiązki informacyjne z RODO i dostępnością cyfrową,
• zdobędzie gotowe rozwiązania, które można zastosować w swoim urzędzie.

zwiń
rozwiń
Program sesji konsultacyjno-szkoleniowej

1. Strona internetowa urzędu – aspekty praktyczne i formalne:
• Co powinna zawierać profesjonalna strona urzędu?
• Przejrzystość, nawigacja, dostępność – wymogi i dobre praktyki.
• Strona internetowa a dostęp do informacji publicznej – rozgraniczenie ról z BIP.
• Wymogi prawne vs. potrzeby mieszkańców – jak to pogodzić?
• Jak planować treści, kto powinien je redagować i aktualizować?
• Strona główna urzędu a ustawa o dostępności cyfrowej i WCAG 2.1.
• Zarządzanie kryzysowe na stronie – informacje o awariach, zagrożeniach itd.
• Audyt treści i użyteczności – narzędzia i harmonogramy.
2. Biuletyn Informacji Publicznej – od teorii do praktyki
• Podstawy prawne prowadzenia BIP:
- Obowiązek prowadzenia BIP – kto i dlaczego?
- BIP a dostęp wnioskowy i ponowne wykorzystywanie informacji.
• Organizacja BIP w urzędzie:
- Wymogi dla stron BIP, procedury, zespoły redakcyjne.
- Zakazy publikacyjne i prawidłowe metryczki.
- Sposób publikacji: przekazywanie, archiwizacja, aktualizacja, linkowanie.
- Wyłączenia jawności, ochrona danych.
• Obowiązki informacyjne według ustawy:
- Plany, zarządzenia, sposób załatwiania spraw.
- Dane o majątku, rejestry, ewidencje, kontrole.
- Co warto, a czego nie trzeba publikować? Gdzie informować o brakach?
• Dostępność cyfrowa BIP:
- Wymagania techniczne i organizacyjne.
- Ocena dostępności i deklaracja dostępności.
- Kontrole i sankcje.
- Najlepsze praktyki.
• BIP a osoby ze szczególnymi potrzebami:
- Obowiązki z ustawy o zapewnianiu dostępności.
- Praktyczne zastosowanie w BIP i na stronie urzędu.

zwiń
rozwiń
Prezentowane spotkanie realizowane jest w ramach sesji konsultacyjno-szkoleniowej Forum Sekretarzy

Udział w pracach Forum to jedna ze ścieżek rozwoju osobistego, jakże niezbędnego aby profesjonalnie realizować swoje obowiązki. To także możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy pracownikami jst zajmującymi się tą samą tematyką w innej jednostce w województwie. Zachęcamy do współpracy Państwa współpracy, zrzeszenia się w ramach Forum i udziału organizowanych szkoleniach.

Szczegółowe informacje dotyczące Forum znajdujące się w serwisie www FRDL w zakładce Forum Sekretarzy

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Doświadczony przedsiębiorca, marketer i szkoleniowiec, specjalizujący się w nowoczesnych technologiach i komunikacji cyfrowej. Ekspert z obszaru digital marketingu, e-commerce, ICT oraz social media w biznesie. Na co dzień pracuje z dużą energią i pasją, łącząc wiedzę teoretyczną z konkretnymi, sprawdzonymi działaniami marketingowymi i sprzedażowymi. Posiada liczne certyfikaty branżowe, m.in. DIMAQ Professional, Google Ads, Google Marketing Platform, prowadzi szkolenia dla administracji publicznej, sektora edukacyjnego, biznesu B2B i B2C – zarówno w oparciu o autorskie programy, jak i dedykowane rozwiązania dla klientów. Jego podejście to praktyka, skuteczność i nowoczesność. Prywatnie pasjonat sportów ekstremalnych, co przekłada się na dyscyplinę, motywację i entuzjazm w pracy szkoleniowej.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Chałubińskiego 8

Sala szkoleniowa przy Chałubińskiego 8

Koordynatorzy
Michał Wójcik
Dyrektor Ośrodka Regionalnego w Warszawie, Łodzi, Lublinie
tel. + 48 517 515 717
michal.wojcik@frdl.org.pl
Informacje dodatkowe

Koszt udziału w spotkaniu dla osoby niezrzeszonej w Forum wynosi: 639 PLN W przypadku członka Forum wynosi 220 PLN.

Cena obejmuje: Udział w profesjonalnej sesji konsultacyjno-szkoleniowej, materiały szkoleniowe w wersji papierowej, lunch oraz przerwy kawowe, możliwość konsultacji z trenerem i uczestnikami sesji.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 15 maja 2025 r.