1. Zagadnienia podstawowe: ePUAP; Profil Zaufany; Punkt potwierdzający profile zaufane; Centralne Repozytorium Wzorów Dokumentów Elektronicznych.
2. Praktyczne wykorzystanie platformy ePUAP jako osoba fizyczna:
• Zakładanie konta i potwierdzanie profilu zaufanego.
• Katalog usług.
• MOJ.GOV.PL, OBYWATEL.GOV.PL, BIZNES.GOV.PL.
• Podpisywanie dokumentów elektronicznych przy pomocy podpisu zaufanego.
• Jak wysłać wniosek do urzędu - usługi centralne i lokalne.
3. Praktyczne wykorzystanie platformy ePUAP w pracy pracownika merytorycznego urzędu administracji publicznej:
• Kontekst pracy na ePUAP – pracownik podmiotu publicznego czy osoba fizyczna.
• Odbieranie dokumentów w urzędzie (kancelaria) – potwierdzenie odbioru dokumentów (UPO, UPD, UPP, PND) w tym weryfikacja podpisanych załączników.
• Operacje na dokumentach – wydruk, zapisywane, import/eksport, walidacja, historia.
• Tworzenie i podpisywanie dokumentu w postaci elektronicznej.
• Wysyłanie dokumentu – doręczanie dokumentów elektronicznych przez ESP – tryb przedłożenia, tryb doręczenia, e-mail.
• Funkcjonalności: Duże Pliki, Walidator, Portal interoperacyjności, PZ Signer, Rejestr Zdarzeń.
• ePUAP a systemy EZD w codziennej pracy.
4. Zarządzanie kontem podmiotu:
• Tworzenie podmiotu i nadanie uprawnień podmiotu publicznego.
• Przypisywanie użytkowników do organizacji – zarządzanie użytkownikami i grupami użytkowników.
• Rozdzielanie wpływów do wyznaczonych pracowników – zarządzanie skrytkami, adresami oraz skrzynkami dokumentów.
• Awaryjne pobieranie dokumentów, przeglądanie UPO, interwencyjne nadanie uprawnień administratora podmiotu.
• Instalacja certyfikatu wymiany danych z platformą ePUAP a systemem EZD.
• Uprawnienia, role, systemy.
5. Publikacja usługi elektronicznej:
• Usługi centralne i lokalne, formularze oraz wzory lokalne.
• Wybór usług do udostępnienia na platformie ePUAP – analiza możliwości realizacji spraw z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.
• Procedury publikacji w CRD wzorów elektronicznych.
6. Omówienie przypadków szczególnych wynikających z codziennej pracy z wykorzystaniem ePUAP w urzędzie.
• Informacja publiczna.
• Przekazanie zgodnie w właściwością.
• Adres osoby fizycznej.
7. Podsumowanie.
Elektronizacja i cyfryzacja urzędu