• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Koordynator dostępności w jsfp – obowiązki, zadania , kwestia odpowiedzialności, standardy pracy i obsługi klienta – poziom podstawowy

Miejsce
Internet
Termin
17 września 2025
Czas trwania
09:00 - 13:00
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu 3 września 2025 r. cena wynosi 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, którego przedmiotem będzie omówienie obowiązków urzędów w zakresie realizacja przepisów o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Podczas zajęć skupimy się na roli koordynatora ds. dostępności.

Ważne informacje o szkoleniu

Koordynator ds. dostępności jest w instytucji pośrednikiem pomiędzy klientem a urzędem, dlatego niezwykle istotne jest by spełniał swoją rolę i realizował obowiązki zgodnie z przepisami ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. W celu usystematyzowania wiedzy, wskazania roli, jak i zadań, które stoją przed stojących koordynatorem przygotowaliśmy szkolenie, podczas którego przedstawimy od postaw najistotniejsze kwestie dotyczące obowiązków, odpowiedzialności oraz wyzwań, z  którymi mierzą się w swojej codziennej pracy koordynatorzy ds. dostępności.

Jeśli jesteś koordynatorem ds. dostępności od niedawna lub zamierzasz nim zostać to szkolenie pomoże Ci przygotować się do pełnienia tej roli. Jeśli chcesz dowiedzieć się:

  • Jak zapewniać skutecznie racjonalizując koszty?
  • Czym są standardy dostępności? Jak należy obsługiwać osoby ze szczególnymi potrzebami?
  • Jak samodzielnie przeprowadzać audyt dostępności?
  • Jak rozmawiać o dostępności z otoczeniem?
  • Jak przekonywać otoczenie o ważności zapewniania dostępności w jednostce?

Zajęcia poprowadzi ekspert, z wieloletnim doświadczeniem szkoleniowym, realizujący warsztaty z zakresu zapewnienia dostępności, przeprowadzająca audyty i służąca wsparciem jsfp w tym zakresie, podczas zajęć zwróci uwagę na osobę koordynatora, jego osobowość, empatię i zaangażowanie jako klucz do sukcesu, czyli  prawidłowego wypełniania zadań związanych z zapewnieniem dostępności w administracji publicznej.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Usystematyzowanie informacji związanych z obowiązkami i konsekwencjami, wynikającymi z przepisów ustawy o zapewnieniu dostępności, w szczególności z perspektywy codziennej pracy koordynatora ds. dostępności. Przypomnienie i uporządkowanie zadań i obowiązków.
  • Poznanie minimalnych wymagań dotyczących zapewnienia dostępności w instytucji.
  • Nabycie umiejętności dot. zapewniania dostępności komunikacyjno-informacyjnej oraz prawidłowej obsługi klienta.
  • Zapoznanie z rolą koordynatora we wzmacnianiu odpowiedzialności w jednostce w zakresie wypełniania zadań, związanych z prawidłową realizacją ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
  • Poznanie kwestii praktycznych dotyczących przeprowadzania monitoringu i audytu dostępności w jednostce. Uzyskanie pomocnych wskazówek w zakresie tego, jak samodzielnie i prawidłowo przeprowadzić audyt, gdy brak na to środków finansowych.
zwiń
rozwiń
Program


1. Czym jest dostępność?  
2. Akty prawne, obowiązki, konsekwencje, wynikające z ustawy o zapewnieniu dostępności.
3. Beneficjenci dostępności - opis potrzeb, ograniczeń i barier. Pojęcie: dostępność alternatywna.
4. Koordynator ds. dostępności jako punkt kontaktowy w jednostce. Koordynator a urząd. Koordynator a beneficjenci ustawy.
5. Rola koordynatora we wzmacnianiu dostępności w otoczeniu. Konsekwencje i znaczenie realizowania zadań dotyczących zapewniania dostępności.
6. Rozumienie osób ze szczególnymi potrzebami, jako wyraz społecznej empatii przez koordynatora. 
7. Jak efektywnie rozmawiać o dostępności z przełożonymi, współpracownikami? Co szczególnie artykułować? Czego unikać?
8. Dostępność komunikacyjno-informacyjna. Obsługa klienta- osoby ze szczególnymi potrzebami:

  • Opracowanie standardów obsługi klienta pod kątem organizacji.
  • Wdrażanie standardów w obsłudze klienta.
  • Savoir-vivre w obsłudze klienta z niepełnosprawnością: jak poradzić sobie w sytuacjach problemowych, stresujących, związanych z obsługą klienta? Życzliwa komunikacja.

9. Narzędzia, metody oraz korzyści we wdrażaniu społecznej odpowiedzialności biznesu CSR, także w jednostkach sektora finansów publicznych.
10. Jak skutecznie przeprowadzić monitoring oraz audyt dostępności w jednostce? Na co zwrócić uwagę?
11. Kwestie problemowe. Pytania i odpowiedzi. 
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Przedstawiciele administracji publicznej, w szczególności służby cywilnej, jst i ich jednostek podległych odpowiedzialni za kształtowanie polityki urzędu w zakresie obsługi klienta, sekretarze, koordynatorzy ds. dostępności, audytorzy wewnętrzni, wszystkie osoby obsługujące klientów w jednostkach administracji rządowej oraz samorządowej, osoby aplikujące na stanowiska koordynatora ds. dostępności.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Trener, specjalista z zakresu m.in. komunikacji personalnej, budowania zespołu, obsługi klienta, rozwiązywania konfliktów, zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Mediator, specjalista ds. postępowania terapeutycznego w kryzysach, trener z kilkunastoletnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń, kursów, warsztatów, projektów miękkich dotyczących zwalczania nierówności, wykluczenia społecznego. W swojej codziennej pracy ma kontakt z osobami ze szczególnymi potrzebami. Posiada doświadczenie w przeprowadzaniu audytów dostępności w jednostkach sektora finansów publicznych, zrealizowała wiele szkoleń z zakresu dostępności, w tym dotyczącej obszaru informacyjno- komunikacyjnego. Aktywnie wspierała prace związane z dostosowaniem przestrzeni miejskiej Warszawy, Rzeszowa, Łodzi czy Poznania do potrzeb osób z niepełnosprawnością. O dostępności rozmawia chętnie i dużo, zdając sobie sprawę z potrzeby zmian, jakie są niezbędne w rzeczywistości, jaka nas otacza dla godnego i bezpiecznego życia nas wszystkich.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Martyna Okuszko
Specjalista ds. Sprzedaży
tel. 723 724 728
martyna.okuszko@frdl.szczecin.pl
Informacje dodatkowe

Przy zgłoszeniu 3 września 2025 r. cena wynosi 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 12 września 2025 r.