• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Raport o stanie zapewniania dostępności – jak właściwie przygotować się do monitorowania dostępności w jednostce? Analiza treści raportu, pomocne wskazówki i dobre praktyki

Miejsce
Internet
Termin
17 stycznia 2025
Czas trwania
09:00 - 13:00
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie
program i karta zgłoszenia

 Przy zgłoszeniu do 3 stycznia 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Ważne informacje o szkoleniu

Zgodnie z przepisami ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na każdy podmiot publiczny został wprowadzony obowiązek raportowania stanu zapewniania dostępności. Do 31 marca 2025 r. każdy podmiot publiczny musi opracować raport , wskazujący to, jak spełnia minimalne wymagania w zakresie zapewniania dostępności opisane w art. 6 uozd. Raport ten powinien zostać opublikowany na stronie Biuletynu Informacji Publicznej danego podmiotu lub jego stronie internetowej, jeśli nie posiada BIP.

Najbliższe miesiące to doskonały moment na przygotowanie się do tego działania, dlatego proponujemy Państwu uczestnictwo w szkoleniu, podczas którego radca prawny, realizująca od kilkunastu lat szkolenia dla samorządu, ekspert Forum Koordynatorów ds. dostępności działającego przy FRDL, w praktyczny sposób, krok po kroku, wskaże:

  • Jak przygotować się do raportowania dostępności.
  • Jak zweryfikować podjęte działania od momentu złożenia poprzedniego raportu w 2021 r. do przygotowania obecnego.
  • Jak prawidłowo przeprowadzić monitoring dostępności.
  • Zwróci uwagę, jak zweryfikować czy zostały wdrożone wszystkie wymagane przepisami ustawy aspekty dostępności.
zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Uzyskanie pomocy przy sporządzaniu raportu o stanie dostępności, otrzymanie wskazówek, jak właściwie wypełniać poszczególne jego części , wskazanie na które kwestie należy zwrócić szczególną uwagę.
  • Zaprezentowanie formularza raportu, krok po kroku analiza jego poszczególnych części.
  • Omówienie problematyki dotyczącej przygotowania do sporządzenia raportu o stanie dostępności, jego zakresu i przedmiotu, kto powinien go opracować.
  • Wskazanie gdzie szukać podpowiedzi, na jakie kwestie należy zwracać uwagę przy opracowywaniu raportu.
  • Przedstawienie kwestii dotyczącej dostępu alternatywnego w raporcie.
  • Zajęcia pozwolą zapoznać się z praktycznym stosowaniem przepisów, uzyskać dostęp do materiałów szkoleniowych, pomocnych przy wykonywaniu obowiązków, wyeliminować błędy i nieprawidłowości dotyczące wypełniania raportu.
zwiń
rozwiń
Program

1. Termin złożenia raportu.
2. Kto jest zobowiązany do jego złożenia?
3. Kim jest podmiot publiczny?
4. Nowy formularz raportu.
5. Omówienie działu I raportu
– Dostępność architektoniczna:

  • Wolne od barier przestrzenie komunikacyjne w budynkach.
  • Dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach (z wyłączeniem pomieszczeń technicznych).
  • Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynkach.
  • Dostęp do budynków dla osób korzystających z psa asystującego.
  • Ewakuacja lub ratowanie osób wewnątrz budynków.

6. Omówienie działu II raportu - Dostępność cyfrowa.
7. Omówienie działu III raportu - Dostępność informacyjno-komunikacyjna:

  • Środki wspierające komunikowanie.
  • Urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących.
  • Informacja o zakresie działalności (głównych zadaniach podmiotu).
  • Wniosek o zapewnienie szczególnej formy komunikacji.

8. Omówienie działu IV - Informacja o dostępie alternatywnym.
9. Omówienie działu V - Informacje o otrzymanych wnioskach/żądaniach zapewnienia dostępności oraz postępowanie skargowe.
10. Dyskusja, odpowiedzi na pytania.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Kadra kierownicza administracji publicznej, w szczególności jednostek samorządu terytorialnego i ich jednostek podległych, sekretarze, administratorzy BIP-ów i serwisów informacyjnych, pracownicy odpowiedzialni za wdrożenie i realizację przepisów dotyczących zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, koordynatorzy ds. dostępności, audytorzy wewnętrzni, osoby, które będą odpowiadać za stworzenie raportu o dostępności w instytucji.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Radca prawny, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, prawa pracy oraz przepisów prawnych dotyczących k.p.a. i e-doręczeń, postępowania administracyjnego, ochrony danych osobowych, procedury rozpatrywania skarg i wniosków, udostępniania danych, dostępu do informacji publicznej, zapewniania dostępności, realizacji zadań własnych i zleconych jst. Doświadczona trenerka, prowadząca od kilkunastu lat szkolenia, podnoszące kwalifikacje pracowników administracji publicznej. Członek zespołów audytujących zapewnianie dostępności w jednostce. Autorka komentarzy i opinii prawnych, wysoko oceniana za fachowość i jasność przekazu przez uczestników szkoleń i kursów.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Martyna Okuszko
Specjalista ds. Sprzedaży
tel. 723 724 728
martyna.okuszko@frdl.szczecin.pl
Informacje dodatkowe

Przy zgłoszeniu do 3 stycznia 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.rzeszow.pl
do 15 stycznia 2025 r.