1. Instytucja kultury jako zamawiający. Ograniczenia, szanse i zagrożenia związane ze stosowaniem ustawy – Prawo zamówień publicznych. Czy ustawa faktycznie ogranicza?
2. Planowanie zamówień oraz reguły dotyczące szacowania wartości zamówienia w instytucjach kultury:
a. Czy wszystko można zaplanować?
b. Planowanie a prawidłowa kwalifikacja zamówień wymagających łącznego szacowania
c. Specyfika szacowania wartości zamówienia na dostawy
d. Szacowanie wartości zamówienia na usługi
e. Zamówienia nieplanowane
f. Zamówienia do 130 000 zł i newralgiczne problemy w procedurze podprogowej.
3. Wyłączenie „przedmiotowe” spod obowiązku stosowania ustawy Pzp istotne dla instytucji kultury:
a. Praktyka i błędy w korzystaniu z art. 11 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp – dostawy lub usługi o wartości mniejszej niż progi unijne z zakresu działalności kulturalnej związane z organizacją wystaw, koncertów, spektakli kulturalnych itd.
b. Relacja art. 11 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp do przepisów o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej – „dodatkowe” obowiązki instytucji kultury pomimo wyłączenia stosowania ustawy Pzp
4. Zamówienie z wolnej ręki. Omówienie wybranych przesłanek stosowania wolnej ręki mogących mieć zastosowanie w instytucjach kultury:
a. Przebieg postępowania krok po kroku;
b. Wymagane dokumenty i sposób ich przekazania;
5. Zamówienia publiczne według ustawy Pzp w procedurze „krajowej” o wartości mniejszej niż progi unijne – kluczowe zagadnienia:
a. Oświadczenie wstępne wykonawcy – forma i możliwe podpisy elektroniczne, treść, reguły składania.
b. Podmiotowe środki dowodowe – czy żądać od wykonawcy, jaki „model” działania wybrać, aby sprawnie, a zarazem z zabezpieczeniem interesów zamawiającego udzielić zamówienia rzetelnemu wykonawcy.
c. Oferty – obowiązek składania w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem elektroniczny.
6. Barter w zamówieniach publicznych:
a. Rozliczenia barterowe w instytucjach kultury nie przeszły do lamusa.
b. Czym jest barter i czy na pewno mamy do czynienia z zamówieniem publicznym.
7. Dyskusja – zachęcamy Uczestników do zadawania pytań na bieżąco.
Kultura, sport, NGO, promocja