Proponujemy Państwu udział w szkoleniu, którego przedmiotem jest omówienie aktualnego stanu prawnego oraz wprowadzonych zmian w ustawie Prawo o aktach stanu cywilnego zgodnie z ustawami o informatyzacji działalności podmiotów, realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw, jak również ustawy o doręczeniach elektronicznych, a także o zmianie ustawy o dowodach osobistych.
Podczas zajęć prowadzący omówi:
• Procedurę, dot. zmian w aktach stanu cywilnego, a wskazaną w ustawie Prawo o aktach stanu cywilnego oraz wskaże czynności administracyjne i sądowe z nią związane. Zmiany te dotyczą przede wszystkim dokumentów, sporządzonych w formie dokumentu elektronicznego. Są to formy wydawania akt stanu cywilnego na żądanie sądu, prokuratora, osoby, której akt stanu cywilnego dotyczy, lub osoby, mającej interes prawny, na piśmie utrwalonym w postaci elektronicznej albo odwzorowane cyfrowo, poświadczonego za zgodność z oryginałem przez kierownika USC, kwalifikowanym podpisem elektronicznym (ewentualnie w postaci kopii, albo wydruku dokumentu elektronicznego, poświadczonych za zgodność z oryginałem przez kierownika USC podpisem własnoręcznym). Powyższe rozwiązania wynikają przede wszystkim z ustawy o informatyzacji działalności podmiotów, realizujących zadania publiczne oraz ustawy o doręczeniach elektronicznych (ponadto odnoszą się do wzmianek na aktach stanu cywilnego, umieszczanych na wniosek np. przy zmianie nazwiska lub imienia).
• Szereg następnych nowych regulacji jest zaplanowany i przygotowany do wejścia w życie w ciągu kilku najbliższych lat (2029), m. in. z powodu usunięcia z przepisów pojęć „elektroniczna skrzynka podawcza”, czy „urzędowe poświadczenie odbioru dot. dokumentu elektronicznego”.
Uczestnictwo w zajęciach pozwoli na właściwe wykonywanie zadań przez urzędników, przybliży zmiany wprowadzane przez ustawodawcę, a także pomoże we właściwej weryfikacji poprawności danych osobowych w składanych dokumentach. Udział w szkoleniu umożliwi także rozwiązanie najistotniejszych problemów związanych ze zmianą aktu stanu cywilnego przez pracowników administracji publicznej.
W drugiej części warsztatowej szkolenia wspólnie z prowadzącym przygotujemy m. in. projekty pism i rozwiążemy kazusy z codziennej praktyki administracyjnej urzędników.
USC, ewidencja ludności, dowody osobiste