1. Analiza części uczniowskiej w arkuszach. Minimalizujemy ryzyka poniesienia zbędnego wydatku oraz redukujemy nieuprawnione zapisy:
a) plan rekrutacji w arkuszach,
b) plan nauczania w arkuszach,
c) stany osobowe,
d) zgodność z zapisami statutowymi,
e) planowanie grup,
f) zajęcia świetlicowe,
g) zajęcia rewalidacyjne,
h) zajęcia nauczania indywidualne,
i) zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze,
j) zajęcia pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
k) zajęcia zindywidualizowanej ścieżki nauczania,
l) zajęcia godzin dyrektorskich i organu prowadzącego,
m) pozostałe zajęcia edukacyjne w arkuszach.
2. Analiza części nauczycielskiej w arkuszach - Redukujemy godziny szczególnego ryzyka, sprawdzamy prawdopodobieństwo utrzymania średnich wynagrodzeń:
a) nauczyciele z pełnymi etatami,
b) nauczyciele z niepełnymi etatami,
c) nauczyciele z godzinami ponadwymiarowymi,
d) nauczyciele urlopowani,
e) stanowiska kierownicze,
f) wakaty,
g) wykorzystanie uprawnień organu prowadzącego.
3. Analiza części niepedagogicznej w arkuszach - lokalne standaryzowanie w administracji i obsłudze.
4. Analiza statutów, uchwał oraz zapisów w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego i w opiniach o pomocy psychologiczno-pedagogiczne. Poszukiwanie sposobów na zminimalizowanie wydatków.
5. Czat.
Oświata