Poszerzenie wiedzy na temat aktualnych wymogów prawa dotyczących inwentaryzacji, a w szczególności zmian w zakresie procesu rozliczenia inwentaryzacji i sporządzenia sprawozdań i informacji za rok 2020, w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.
Omówienie nowych możliwości dokonania jednorazowego odpisu amortyzacyjnego od środków trwałych nabytych do walki z koronawirusem.
Wskazanie terminów, metod i częstotliwości inwentaryzacji, ważności opisu terenu strzeżonego. Zaprezentowanie dokumentacji dotyczącej inwentaryzacji, oraz czynności niezbędnych w celu prawidłowego przygotowania, przeprowadzenia i rozliczenia inwentaryzacji.
Przedstawienie zasad ujmowania wyników inwentaryzacji w księgach rachunkowych i postępowania w nietypowych sytuacjach problemowych.
Dzięki szkoleniu uczestnicy zapoznają się z nowymi terminami rozliczenia inwentaryzacji i sporządzenia sprawozdania finansowego za rok 2020r.
To dobra okazja do ugruntowania wiedzy w zakresie zasad organizacji i dokumentacji inwentaryzacji, podziału kompetencji, zakresu obowiązków osób odpowiedzialnych, etapów i terminów przeprowadzania czynności inwentaryzacyjnych, z uwzględnieniem nowych terminów rozliczenia inwentaryzacji i zaprezentowania jej wyników w sprawozdaniu finansowym i dodatkowej informacji.
Otrzymanie wzorów niezbędnych, przykładowych druków, przykładów księgowań i propozycji stosowanych rozwiązań w omawianym zakresie.
Szkolenie umożliwi także identyfikację podstawowych błędów popełnianych w trakcie czynności inwentaryzacyjnych oraz poznanie sposobów ich zapobiegania.
Finanse, rachunkowość, podatki