1. Ewidencja należności i dochodów, w tym m. in.:
- przypisy i odpisy, dochody nieprzypisane,
- nadpłaty,
- należności sporne i wątpliwe,
- odraczanie terminu płatności,
- rozłożenie na raty,
- umorzenia,
- przedawnienia.
2. Zasady dotyczące rozliczania i ewidencji m. in.:
- należności alimentacyjnych,
- wpłat komorniczych,
- nienależnie pobranych świadczeń, itp. - odniesienia do sprawozdawczości budżetowej i z zakresu operacji finansowych;
- środków z różnych funduszy.
3. Realizacja dochodów z zakresu administracji rządowej lub innych zleconych jst ustawami, prawidłowość danych w sprawozdaniu Rb-27ZZ.
4. Naliczanie i ewidencja odsetek od należności.
5. Odpisy aktualizujące należności budżetowe – istota, ewidencja.
6. Ewidencja wydatków, w tym m. in.: wydatki remontowe i inwestycyjne, wydatki niewygasające.
7. Ewidencja zobowiązań, w tym zobowiązania wymagalne. Zaangażowanie.
8. Ewidencja kosztów rodzajowych, finansowych, pozostałych operacyjnych, w tym m. in.: amortyzacja, świadczenia, odsetki od zobowiązań, koszty postępowań spornych i egzekucyjnych. Korekta kosztów.
9. Inne różne wątpliwości ewidencyjne, w tym m. in.: kwoty do wyjaśnienia, rozliczenia międzyokresowe kosztów i przychodów.
10. Ewidencja wyniku finansowego.
11. Fundusz jednostki.
12. Pytania.
Finanse, rachunkowość, podatki