System BESTI@. ABC użytkownika. Nowe kreatory

Ważne informacje o szkoleniu

Proponujemy Państwu udział w szkoleniu, podczas którego przedstawione zostaną porady i wskazówki przydatne przy wykonywaniu obowiązków sprawozdawczych, planowaniu budżetu i jego zmian jak również sporządzaniu wieloletniej prognozy finansowej. Zajęcia mają charakter warsztatowy. Prowadząca będzie omawiała poszczególne funkcje systemu, pokazując je w systemie i komentując. Ponadto wskaże najczęściej popełniane błędy sprawozdawcze i podpowie, jak je poprawić. Szkolenie kierowane jest zarówno do osób początkujących, jak i pracujących w systemie BeSTi@, a przyjęta formuła zajęć nie wymaga od uczestników, aby mieli system BeSTi@ zainstalowany na swoich urządzeniach.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Praktyczne poznanie i omówienie najważniejszych możliwości oraz funkcji Systemu BeSTi@ w celu poprawy wydajności pracy podczas przygotowywania sprawozdań i dokumentów planistycznych.
  • Możliwość konsultacji kwestii problemowych
zwiń
rozwiń
Program

1. Możliwości Systemu BeSTi@ w zakresie obsługi sprawozdań i ewidencji budżetu.

2. Rożne scenariusze pracy w Systemie jako narzędzia wielostanowiskowego (podział pracy):

  • BeSTi@ a SJO BeSTi@ w jednostkach podległych – różnice, wady i zalety,
  • praca zdalna – wady i zalety.

3. Optymalna konfiguracja Systemu:

  • uprawnienia użytkowników i role,
  • prawa do jednostek podległych,
  • omówienie modułu Administracja (wybrane elementy),
  • dane kontrolne,
  • słowniki systemowe.

4. Wysyłanie dokumentów: omówienie modułu „Komunikacja”.

5. Przygotowane sprawozdań budżetowych:

  • omówienie modułu „Sprawozdania”,
  • sprawozdania jednostkowe i zbiorcze,
  • agregowanie danych,
  • import danych z systemów zewnętrznych (pliki xml),
  • wbudowane kreatory,
  • weryfikacja poprawności danych,
  • operacje hurtowe na sprawozdaniach,
  • podglądy wydruków,
  • operacje na tabelach ekranowych,
  • eksport danych z BeSTii,
  • podpisywanie i wysyłka do RIO.

6. Przygotowanie i ewidencjonowanie zmian budżetu:

  • omówienie modułu „Uchwały”,
  • słownik zadań,
  • konfiguracja szczegółowości załączników i konsekwencje wyborów,
  • model „od szczegółu do ogółu” i model „od ogółu do szczegółu” – omówienie wariantów pracy,
  • przygotowanie planów finansowych do projektu budżetu i uchwały budżetowej (słownik jednostek),
  • przygotowanie projektu budżetu i uchwały budżetowej,
  • wykorzystanie wbudowanych kreatorów (automatyzacja pracy),
  • zmiany w budżecie (uchwały i zarządzenia),
  • import i eksport danych planistycznych,
  • omówienie rodzajów podglądów wydruków i ich parametryzacja,
  • operacje na tabelach ekranowych,
  • „korygowanie” dokumentów planistycznych – omówienie procedur.

7. Przygotowanie i ewidencjonowanie wieloletnich prognoz finansowych:

  • omówienie modułu „WPF”,
  • przygotowanie WPF (projekt, uchwała, zmiany),
  • wykorzystanie wbudowanych kreatorów do tworzenia dokumentów,
  • wykorzystanie kreatorów wewnętrznych,
  • import i eksport danych WPF (pliki xml i Excel),
  • podglądy wydruków i ich parametryzacja,
  • podpisywanie i wysyłka do rio,
  • „korygowanie” WPF – omówienie procedury sprostowania.

8. Analiza danych w BeSTii za pomocą raportów:

  • omówienie modułu „Raporty”,
  • działanie przykładowych raportów.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Skarbnicy jednostek samorządu terytorialnego oraz pracownicy wydziałów finansowych, główni księgowi, pracownicy wydziałów finansowych w jednostkach podległych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Wieloletni pracownik Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy, członek Zespołu ds. eksploatacji systemu BeSTi@ i SJO BeSTi@ przy MF, członek zespołu testowego systemów BeSTi@ i SJO BeSTi@.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 325 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.szczecin.pl
do 29 października 2021 r.