Optymalizacja gminnych systemów gospodarowania odpadami

Szkolenie on-line: wirtualne szkolenie prowadzone i realizowane za pomocą platformy, która umożliwi obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Ważne informacje o szkoleniu

Proponujemy Państwu szkolenie, podczas którego odpowiemy miedzy innymi na pytania:

  • Jak można usprawnić gminny system gospodarowania odpadami komunalnymi?
  • Jakie zmiany przewidują najnowsze projekty ustaw dotyczących gospodarki odpadami komunalnymi w gminie?
  • W jakim stopniu zmiany rozwiążą problemy związane z odbiorem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych przez gminy a dotyczące np. wysokich kosztów funkcjonowania gminnych systemów gospodarowania odpadami komunalnymi czy osiągania ustawowych poziomów recyklingu?
  • Na co zwrócić uwagę przy udzielaniu zamówień publicznych związanych z gospodarką odpadami komunalnymi?
zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Usystematyzowanie wiedzy w zakresie gospodarki odpadami i poznanie najnowszych zmian w przepisach prawa,
  • Omówienie najnowszego orzecznictwa w tym zakresie,
  • Omówienie kluczowych zmian w ustawach dotyczących gospodarki odpadami komunalnymi w gminie.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Jak zoptymalizować gminny system gospodarowania odpadami komunalnymi?
    • Edukacja,
    • Zakres usług,
    • Nieruchomości niezamieszkane,
    • Kontrole i sankcje,
    • Metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami,
    • Współpraca międzygminna.
  2. Jakie zmiany planowane są w ustawach dotyczących gospodarki odpadami komunalnymi w gminie?:
    • ROP,
    • System kaucyjny.
  3. Zamówienia publiczne w gospodarce odpadami komunalnymi w świetle nowego Prawa zamówień publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem zamówień in house:
    • Zamówienia in house w gospodarce odpadami komunalnymi,
    • Na co zwrócić uwagę organizując przetarg na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych,
    • Zamówienia publiczne w gospodarce odpadami a poziomy odzysk.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy wydziałów gospodarki odpadami komunalnymi, pracownicy JST zajmujących się realizacją ustawy o utrzymaniu czystości i porządku.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Webinarium poprowadzi dwójka ekspertów:

Ekspert 1 – Partner współkierujący Działem Prawa Administracyjnego Kancelarii Prawnej, ekspert prawny ogólnopolskich i regionalnych organizacji samorządowych, autor licznych publikacji dotyczących systemu gospodarki odpadami komunalnymi, redaktor naczelny czasopisma PRAWO DLA SAMORZĄDU; członek zespołu doradczego do spraw systemowych rozwiązań w zakresie gospodarki odpadami przy Ministrze Klimatu i Środowiska, aktywny uczestnik prac sejmowych i senackich nad rządowym projektem ustawy o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy - Prawo ochrony środowiska oraz ustawy o odpadach.

Ekspert 2 –Partner kierujący Działem Prawa Zamówień Publicznych Kancelarii Prawnej Dr Krystian Ziemski & Partners w Poznaniu. Autor szeregu publikacji naukowych i popularnonaukowych dotyczących zamówień publicznych oraz prawa administracyjnego, doświadczony trener prowadzący liczne szkolenia dla zamawiających i wykonawców działających w branży odpadowej. Doradca prawny jednostek samorządu terytorialnego i spółek komunalnych w licznych postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego, w tym w trybie in house.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 310 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia na www.frdl.szczecin.pl
do
30 września 2022r.