• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

E-Doręczenia – zmiany w 2025 roku

Miejsce
Internet
Termin
14 marca 2025
Czas trwania
10:00 - 14:00
Cena
449 zł
Zapisz się na szkolenie

Przy zgłoszeniu się do 25 lutego cena wyniesie 409 zł netto/os.

Ważne informacje o szkoleniu

Stosowanie e-Doręczeń stało się obowiązkowe od stycznia 2025 r. dla urzędów i innych podmiotów publicznych oraz osób wykonujących zawody zaufania publicznego. E-Doręczenie to cyfrowy odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Przesyłany jest bezpiecznymi kanałami, które zapewniają autentyczność oraz poufność informacji. W ramach e-Doręczeń dokumenty są przekazywane w sposób zgodny z obowiązującymi regulacjami prawnymi, umożliwiając skuteczne doręczenie informacji do odbiorcy w formie elektronicznej, z zachowaniem pełnej ważności prawnej. Na proponowanym szkoleniu zapoznamy uczestników z nowymi obowiązkami oraz podpowiemy jak przygotować organizację do sprawnego zarządzania zewnętrzną korespondencją elektroniczną. Powiemy także o zagrożeniach, jakie mogą pojawić się przy stosowaniu e-Doręczeń i jak im zapobiec.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Omówienie zmian w ustawie z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1841) z  21 listopada 2024 r.
  • Zaprezentujemy jak powinien wyglądać właściwie zorganizowany przepływ dokumentów do wysyłki w systemie e-doręczeń.
  • Odpowiemy na pytania i wątpliwości m.in.
    • Kto jest zobowiązany do korzystania z e-Doręczeń? Czy wszystkie podmioty publiczne korzystają już z e-Doręczeń?
    • Jak korzystać z e-Doręczeń?
    • Co to jest adres do e-Doręczeń?
    • Co to jest Baza Adresów Elektronicznych (BAE) i jak ją stosować?
    • Jak założyć adres do e-Doręczeń?
    • Czy dla jednostki samorządu terytorialnego i jej organów tworzony jest jeden wspólny adres do e-Doręczeń elektronicznych?
    • Jak dodać do skrzynki e-Doręczeń zewnętrzny system kancelaryjny klasy EZD?
    • Czy skrzynka do e-Doręczeń może mieć wielu administratorów?
    • Jakie są dowody potwierdzające wiadomość w Publicznej Usłudze Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego (PURDE)?
    • Jakie są dowody potwierdzające wiadomość w Publicznej Usłudze Hybrydowej (PUH)?
    • Na czym polega publiczna usługa hybrydowa e-Doręczeń?
zwiń
rozwiń
Program
  1. Wstęp – podstawowe informacje oraz co oznacza w praktyce okres przejściowy?
  2. Obowiązek prawny – co trzeba wiedzieć – jak zorganizować przepływ dokumentów do wysyłki Kluczowe wymogi prawne i organizacyjne oraz praktyczne zasady ich wdrożenia.
  3. Zmiany w ustawie z  18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1841) z dnia 21 listopada 2024 r.: 
  • Rozszerzenie obowiązku stosowania doręczeń elektronicznych.
  • Jednolity adres do doręczeń elektronicznych.
  • Bezterminowy wpis adresu do doręczeń elektronicznych do bazy adresów.
  • Zobowiązanie operatora wyznaczonego do przekazywania danych o korzystaniu z usług doręczeń elektronicznych ministrowi ds. informatyzacji.
  • Terminy wejścia przepisów i konsekwencje prawne.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników administracji publicznej oraz państwowych i samorządowych jednostek organizacyjnych, które od 2025 r. objęte są obowiązkiem stosowania doręczeń elektronicznych, pracownicy wydziałów organizacyjnych, kancelarii odpowiadający za obieg dokumentacji i zarządzanie EZD.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Ekspert z wieloletnim doświadczeniem, praktyk, niezależny konsultant, audytor kadrowy, wykładowca Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury, czynny Koordynator ds. kontroli zarządczej w urzędach i ich jednostkach. Od lat zajmuje się opracowywaniem i wdrażaniem procedur w instytucjach sektora finansów publicznych w tym wdrażania systemu kontroli zarządczej dla sektora publicznego oraz procedur AML. Posiada wszechstronną wiedzę i doświadczenie z zakresu prawa, rachunkowości, ekonomii. Absolwentka studiów podyplomowych Zarządzanie Bezpieczeństwem Informacji, uprawnienia audytora PN-ISO/EIC 27001 – Systemy Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji, przeprowadza audyty po kontroli RIO, NIK. Zajmuje się doradztwem, weryfikacją i przeglądem stanu dokumentacji prawno-pracowniczej pod kątem zgodności z przepisami prawa powszechnie obowiązującego. Przygotowuje propozycje kompleksowych rozwiązań zmierzające do poprawy funkcjonowania jednostki. Jako głos doradczy i ekspert na co dzień rozwiązuje nietypowe problemy z praktyki przedsiębiorstw i urzędów.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Elżbieta Silny
Koordynator ds. Szkoleń i Forów
tel. 725 302 313
elsilny@frdl.szczecin.pl