• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za rok 2024/2025, jako informacja publiczna prezentująca stan lokalnej oświaty

Miejsce
Internet
Termin
16 października 2025
Czas trwania
09:00 - 13:30
Cena
419/445 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Cena: 445 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 2 października 2025 r. obowiązuje cena: 419 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zapraszamy Państwa na dedykowane pracownikom oświaty, CUW, czy ZEAS szkolenie, przedmiotem którego będzie raport o realizacji zadań oświatowych.

Ważne informacje o szkoleniu

Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu poświęconym przygotowaniu informacji o stanie realizacji zadań oświatowych za rok 2024/2025 w sposób właściwy, przejrzysty, zgodny z prawem i przede wszystkim użyteczny, pozwalający na określenie kierunków lokalnej polityki oświatowej lub ich zmianę.

Podczas spotkania pokażemy, jak dokonać analizy wyników i wniosków oceniania zewnętrznego, nadzoru sprawowanego nad szkołą oraz zakresu działań podejmowanych przez szkoły nakierowanych na kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Podpowiemy też, jakie dane należy pozyskać i jak je przedstawić, aby informacja o realizacji zadań oświatowych była dokumentem pozwalającym realnie podejmować decyzje i wyznaczać kierunki rozwoju lokalnej oświaty (w odniesieniu do gminy i powiatu).

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

 

  • Wyposażenie uczestników w praktyczną wiedzę z zakresu opracowania, przekazania i upowszechnienia informacji o stanie realizacji zadań oświatowych z pozycji gminy i powiatu.
  • Szczegółowy omówienie zakresu danych niezbędnych do opracowania przez organ wykonawczy jst informacji o stanie realizacji zadań oświatowych.
  • Uzyskanie informacji niezbędnych do dostosowania założeń i zakresu opracowywanej informacji o stanie realizacji zadań oświatowych do wymagań prawnych obowiązujących w roku szkolnym 2024/2025.
  • Zwrócenie uwagi na przydatność wniosków i analiz porównawczych prezentowanych w informacji do określenia bieżących i planowanych kierunków zmian lokalnej polityki oświatowej.
zwiń
rozwiń
Program


1. Ustawowy zakres i termin opracowania i przedstawienia organowi stanowiącemu jednostki samorządu terytorialnego (radzie) informacji o stanie realizacji zadań lokalnej oświatowy za poprzedni rok szkolny.
2. Stan lokalnej oświaty- obowiązki gminy w zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty w zakresie edukacji publicznej wynikające w szczególności z art. 7 ustawy o samorządzie gminnym, art. 4 ustawy o samorządzie powiatowym oraz z ustawy prawo oświatowe i ustawie Karta Nauczyciela.
3. Analiza porównawcza dot. organizacji lokalnej oświaty (m.in. ważne aspekty pracy placówek oświatowych: (liczebność uczniów, kadra, stopień informatyzacji, integracja, nauczanie indywidualne, etaty wsparcia, wyrównywanie szans edukacyjnych, dowożenie, dożywianie, itp.).
4. Porównanie kwalifikacji i uprawnień nauczycieli, stanu zatrudnienia nauczycieli i specjalistów oraz potrzeb wynikających z organizacji szkoły w stosunku do każdej jednostki oświatowej. 
5. Analiza i wnioski z systemu wsparcia uczniów/dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: (dostosowywanie wymagań edukacyjnych do potrzeb uczniów; indywidualizacja procesu nauczania przez m.in. wydłużanie czasu pracy, nagradzanie wysiłku wkładanego w pracę, zróżnicowanie prac domowych; zajęcia rewalidacyjne i socjoterapeutyczne; zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze; zajęcia terapii pedagogicznej; zajęcia logopedyczne; gimnastyka korekcyjna; zajęcia o charakterze terapeutycznym; zajęcia korekcyjno-kompensacyjne).
6. Formy ustawowego wsparcia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (współorganizowanie procesu kształcenia, nauczanie indywidualne, zajęcia rewalidacyjne- statystyka porównawcza, pomoc psychologiczno-pedagogiczna; wnioski).
7. Kontrola obowiązku szkolnego i nauki, skuteczność kontroli obowiązków edukacyjnych- analiza porównawcza/wnioski.
8. Organizacja wychowania przedszkolnego, kształcenia ogólnego i zawodowego z uwzględnieniem zapotrzebowania na kształcenie w konkretnych zawodach. Zakres realizacji potrzeb w kształceniu kkz (kwalifikacyjnych kursów zawodowych). 
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Przedstawiciele organów prowadzących, naczelnicy i kierownicy wydziałów i referatów oświaty, przedstawiciele jst, realizujący zadania oświatowe, przedstawiciele jednostek obsługujących oświatę (CUW, ZEAS) odpowiedzialni za przygotowanie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2024/2025.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Trener, praktyk w realizacji zadań zarządczych w oświacie z pozycji organu nadzoru i samorządu. Posiada doświadczenie zawodowe w nadzorze pedagogicznym oraz na stanowisku doradcy prezydenta i naczelnika wydziału edukacji. Ekspert w projekcie "Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla jst" realizowanym w ramach działania 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty POWER na zlecenie MEN. Współpracuje z jst, uczelniami wyższymi i innymi podmiotami w zakresie planowania, zarządzania i optymalizacji lokalnych systemów edukacyjnych.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Martyna Okuszko
Specjalista ds. Sprzedaży
tel. 723 724 728
martyna.okuszko@frdl.szczecin.pl
Informacje dodatkowe

Przy zgłoszeniach do 2 października 2025 r. obowiązuje cena: 419 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 13 października 2025 r.