W kontaktach z określonymi grupami środowiskowymi korzystamy z wielu środków przekazu: publikacje internetowe, materiały prasowe, promocyjne, czy reklamy, do których wykorzystujemy wizerunek znanych medialnie osób. W tym roku dodatkowo przygotowujemy się do organizacji kampanii wyborczej do samorządu i parlamentu europejskiego, w której także mogą pojawić się wizerunki znanych osobistości popierających danego kandydata. Korzystanie z wizerunku innej osoby zwykle wymaga zgody tej osoby. Są jednak sytuacje, kiedy zachodzą okoliczności wyłączające potrzebę uzyskania takiej zgody. Prowadzący omówi oba przypadki, tj. kiedy wymagana jest zgoda osoby na rozpowszechnianie jej wizerunku, jak również, kiedy nie jest ona wymagana. Omówi także formę zawierania zgody na rozpowszechnianie wizerunku i właściwych jej zapisów, aby zmniejszyć ryzyko roszczenia ze strony innych osób. Proponowane szkolenie pozwoli uczestnikowi zidentyfikować ryzyko związane z publikacją na stronie internetowej, portalach społecznościowych, banerach czy ulotkach zdjęć z wizerunkiem danych osób. Omówione zostaną także praktyczne rozwiązania i wybrane orzeczenia sądowe dotyczące naruszenia prawa do ochrony wizerunku.
Ochrona danych osobowych, RODO