• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Profesjonalne prowadzenie sekretariatu szkoły – kompendium wiedzy

online
Miejsce
Internet
Termin
10 października 2025
Czas trwania
10:00 - 14:00
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 26 września 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os.

Serdecznie zapraszamy Państwa na szkolenie, przedmiotem którego będzie zarządzanie sekretariatem w placówce oświatowej. Podczas szkolenia omówione zostaną zarówno kwestie związane z prawem oświatowym, jak i kompetencje miękkie przydatne z punktu widzenia osoby zarządzającej sekretariatem w szkole.

Ważne informacje o szkoleniu

• Proponowane szkolenie to kompleksowe kompendium wiedzy - w jego trakcie zostaną omówione w pigułce wszystkie kluczowe obszary pracy sekretariatu placówki oświatowej. Jego celem jest uporządkowanie i zaktualizowanie wiedzy prawnej i przekazanie praktycznych wskazówek organizacyjnych. 
• Uczestnicy zostaną zapoznani z aktualnymi przepisami prawa oświatowego, zasadami postępowania z dokumentacją szkolną i pracowniczą, najważniejszymi przepisami archiwalnymi.
• Omówione zostaną najważniejsze kwestie związane m.in. z wprowadzaniem danych do SIO, obsługi programu eLegitymacja, a także kwestie dotyczące przygotowywania pism, e-maili, organizacji spotkań, profesjonalnej obsługi interesantów i zasady savoir vivre’u w pracy sekretariatu. Poruszymy też kwestie dotyczące ochrony małoletnich. 

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Praktyczne przygotowanie do prowadzenia dokumentacji szkolnej i pracowniczej, w tym zgodnie z RODO, instrukcją kancelaryjną i przepisami archiwalnymi.
• Doskonalenie umiejętności organizacyjnych i komunikacyjnych niezbędnych w pracy sekretariatu – obsługa rodziców, uczniów i interesantów, pisma urzędowe, e-maile, savoir-vivre.
• Omówienie procedur związanych z kontrolami, sprawozdawczością, drukami ścisłego zarachowania, obiegu dokumentów i współpracy z CUW/ZEAS.
• Rozwinięcie kompetencji w zakresie obsługi narzędzi elektronicznych (SIO, eLegitymacja, 
e-doręczenia).
• Otrzymanie praktycznych wzorów i przykładów dokumentów (regulaminy, procedury, protokoły), które można wykorzystać w swojej placówce.
• Uzyskanie wiedzy pozwalającej na uporządkowanie obiegu dokumentów, archiwizacji, kontroli i rejestrów a także zwiększenie profesjonalności obsługi interesantów – rodziców, uczniów, nauczycieli i gości szkoły, zgodnie z zasadami savoir-vivre.

zwiń
rozwiń
Program

1. Najnowsze zmiany w prawie oświatowym i ich wpływ na pracę sekretariatu.
2. Obowiązki i cechy idealnego sekretarza, komunikacja z pracownikami placówki, zasady przyjmowania rodziców uczniów/słuchaczy oraz innych gości i interesantów, pisma grzecznościowe, pisanie e-maili, dresscode, zasady savoir vivre’u w pracy sekretariatu.
3. Aplikacja SIO, eLegitymacja, legitymacja, e-doręczenia, procedury dotyczące małoletnich oraz inne przydatne w pracy sekretariatu zagadnienia.
4. Podstawy prawne – dokumentacja szkolna – zadania i obowiązki pracownika sekretariatu.
5. Obieg dokumentów w szkole i przedszkolu. Rodzaje dokumentacji w szkole. Procedura kontroli dokumentów księgowych w szkole i przedszkolu. Instrukcja kancelaryjna – przykład. Zasady postępowania z aktami osobowymi pracowników. Obowiązki w zakresie archiwizacji dokumentacji.
6. Podział zadań między szkołą a CUW/ZEAS.
7. Dokumentacja pracownicza. Umowy i ich aneksy. Dokumenty do dostarczenia przed podjęciem pracy – informacja dla pracownika niepedagogicznego. Regulamin ZFŚS. Świadectwo pracy. Regulamin korzystania z telefonów służbowych. Ewidencja czasu pracy. Regulamin wynagradzania pracowników samorządowych – wzór.
8. Druki ścisłego zarachowania. Księga druków ścisłego zarachowania. Ewidencja druków ścisłego zarachowania. Upoważnienie do pobrania druków ścisłego zarachowania. Protokół z inwentaryzacji druków ścisłego zarachowania. Protokół z likwidacji druków ścisłego zarachowania.
9. Harmonogram i terminarz spisu z natury. Protokół.
10. Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt. Zarządzenie dyrektora w sprawie wprowadzenia Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt. Regulamin organizacyjny.
11. Procedura przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków. Informacja publiczna, a prawo dostępu do informacji publicznej.
12. Arkusz organizacji pracy szkoły i jego aneksy. Regulamin komisji rekrutacyjnej. Regulamin pracy i wynagradzania.
13. Obowiązki związane z kontrolą obowiązku szkolnego, przedszkolnego. Obowiązki związane z badaniami lekarskimi pracowników.
14. Dokumentacja RODO w szkole/placówce oświatowej. Inspektor ds. ochrony danych osobowych.
15. Regulamin kontroli zarządczej. Rejestr zarządzeń, uchwał.
16. Sesja pytań i odpowiedzi.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Sekretarze szkół, przedszkoli i placówek oświatowych zarówno z doświadczeniem zawodowym na tym stanowisku- w celu aktualizacji i uporządkowania wiedzy, a także osoby niedawno zatrudnione na tym stanowisku.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Doświadczony wykładowca, od 23 lat związany z oświatą jako nauczyciel, w-ce dyrektor, a obecnie dyrektor szkoły. Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji – dla starostw powiatowych. Prowadzi szkolenia z prawa oświatowego, Systemu Informacji Oświatowej, zarządzania dokumentacją oraz ewaluacji i nadzoru pedagogicznego. Pana Rafała charakteryzuje praktyczne podejście do wszystkich tematów. Podczas swoich wystąpień wykorzystuje przede wszystkim swoje doświadczenie.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Martyna Okuszko
Specjalista ds. Sprzedaży
tel. 723 724 728
martyna.okuszko@frdl.szczecin.pl
Informacje dodatkowe

Przy zgłoszeniach do 26 września 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 4 października 2025 r.