Kontrola zarządcza jest procesem długofalowym. Najważniejszą jej częścią jest wyznaczanie celów i zadań oraz monitorowanie ich realizacji. Aby wdrożyć kontrolę zarządczą w jednostce pomocy społecznej, należy wskazać cel jej funkcjonowania, odpowiadający istniejącym w Ośrodku procedurom: zarządzeniom, instrukcjom, zakresom obowiązków i upoważnień, systemowi bezpieczeństwa czy strukturze organizacyjnej. Aby ocenić, czy cele i zadania są realizowane, czy pojawiły się problemy i ewentualnie jak je rozwiązać, należy opracować sprawozdanie z wykonania planu i porównać z wynikami poprzedniej kontroli.
Zagadnienia jakie zostaną omówione podczas proponowanego szkolenia to działania zarządcze jednostki, w tym ryzyka występujące w zakresie wspierania osób i rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej, ale tez w obszarze aktywizacji społeczności lokalnej, udzielania świadczeń pieniężnych i niepieniężnych osobom uprawnionym, dodatków, analizy i oceny potrzeb społecznych, infrastruktury socjalnej, wsparcia w sytuacjach kryzysowych, rozwoju usług społecznych, edukacji, poradnictwa, promowania aktywności społecznej, wolontariatu, pomocy młodzieży i współpracy z różnymi instytucjami.
Przedstawimy przykłady procedury wewnętrznej i rejestru ryzyk. Położymy nacisk przede wszystkim na dostarczenie skutecznych, praktycznych metod i technik oraz cennych doświadczeń i dobrych praktyk. Przy omawianiu zagadnień identyfikacji, analizy i oceny ryzyka oraz tworzenia celów i mierników wykorzystamy formy warsztatowe. Zapewni to efektywne przełożenie wiedzy i umiejętności uczestników szkolenia na praktyczne działania.
Pomoc społeczna, zdrowie