• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Działalność biura rady gminy (powiatu) w praktyce funkcjonowania jednostki samorządowej – aktualne zagadnienia

online
Miejsce
Internet
Termin
28 lutego 2025
Czas trwania
10:00 - 14:30
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 14 lutego 2025 r. cena wynosi 409 PLN netto/os.

Zapraszamy na szkolenie dedykowane przede wszystkim pracownikom biur obsługi rady, radnym oraz sekretarzom., którego przedmiotem będą praktyczne aspekty pracy biura obsługi rady

Ważne informacje o szkoleniu

Przedmiotem proponowanego szkolenia jest przedstawienie zasad funkcjonowania biura rady oraz praktyczne przeanalizowanie najczęściej występujących problemów w prawidłowej obsłudze rady i jego organów wewnętrznych ze wskazaniem sposobów ich rozwiązania. Podczas zajęć:
• Omówimy zagadnienia związane z przygotowaniem i przebiegiem sesji rady, jako najważniejszej formy pracy organu stanowiącego.
• Przyjrzymy się zasadom procedowaniem rady i komisji w trybie zdalnym.
• Zaprezentujemy zagadnienia dotyczących diet radnych.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zdobycie, uzupełnienie i uporządkowanie niezbędnej wiedzy do prawidłowej obsługi organu stanowiącego.
• Wyjaśnienie pojawiających się w praktyce wątpliwości dotyczących funkcjonowania rady i jej komisji.
• Poznanie zasad funkcjonowania biura rady i współpracy z radą i jej komisjami.
• Zapoznanie z najczęściej występującymi problemami oraz błędami i nieprawidłowościami w obsłudze rady i jej organami wewnętrznymi wraz z przedstawieniem prawidłowych sposobów postępowania.
• Uzyskanie odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości w bieżącej pracy pracowników biur rady.

zwiń
rozwiń
Program

1. Podstawy funkcjonowania biura rady.
2. Zadania biura rady.
3. Organizacja biura rady i jego pracy.
4. Status prawny i zadania przewodniczącego i wiceprzewodniczącego rady, przewodniczących komisji i radnych.
5. Diety radnych.
6. Współpraca pracowników biura rady z przewodniczącym rady, przewodniczącymi komisji i radnymi.
7. Współpraca pracowników biura rady z jednostkami merytorycznymi urzędu i jednostkami organizacyjnymi.
8. Przygotowywanie dokumentów, ogłoszeń, zaproszeń związanych z funkcjonowaniem rady.
9. Czy dalej można procedować w trybie zdalnym?
10. Harmonogram pracy rady.
11. Zwoływanie sesji zwyczajnej.
12. Zwoływanie i specyfika sesji nadzwyczajnej.
13. Ustalanie porządku obrad.
14. Przygotowanie materiałów na sesję i ich kolportaż.
15. Otwarcie obrad, prawomocność obrad i kworum.
16. Zmiany porządku obrad.
17. Realizacja merytorycznych punktów obrad.
18. Problem interpelacji i zapytań radnych.
19. Wnioski formalne.
20. Przerwy i odraczanie obrad.
21. Głosowania.
22. Udzielanie głosu i jego odbieranie, przywoływanie do rzeczy i do porządku.
23. Publiczność na sesji.
24. Ochrona danych osobowych a udzielanie informacji publicznej w czasie sesji.
25. Zakłócenia powagi obrad i porządku na sesji.
26. Zamkniecie obrad.
27. Protokoły – zakres, sporządzanie, zatwierdzanie, przechowywanie i udostępnianie.
28. Inne płaszczyzny aktywności biura rady:
• Uroczystości oficjalne.
• Spotkania i imprezy okolicznościowe.
29. Orzecznictwo.
30. Podsumowanie, pytania i odpowiedzi.

zwiń
rozwiń
Adresaci

• Sekretarze gmin i powiatów oraz pracownicy biura rady.
• Przewodniczący rad i komisji.
• Radni.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Doktor nauk prawnych, adiunkt w Katedrze Prawa Administracyjnego i Nauki Administracji na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, specjalizuje się w zakresie: prawa samorządu terytorialnego, prawa pracy w samorządzie terytorialnym, etyki pracownika samorządowego, dostępu do informacji publicznej, podmiotów leczniczych i ochrony zdrowia, gospodarki komunalnej oraz innych zagadnień dotyczących samorządu terytorialnego i prawa administracyjnego. Autor wielu publikacji z zakresu prawa administracyjnego i samorządu terytorialnego, w tym współautor Encyklopedii Samorządu Terytorialnego, komentarzy do ustawy o samorządzie gminnym (2014, 2023)., Wieloletni ekspert i wykładowca Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej, Prezes Zarządu Stowarzyszenia Edukacji Administracji Publicznej.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Martyna Okuszko
Specjalista ds. Sprzedaży
tel. 723 724 728
martyna.okuszko@frdl.szczecin.pl
Informacje dodatkowe

Przy zgłoszeniu do 14 lutego 2025 r. cena wynosi 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 24 lutego 2025 r.