• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Klient w urzędzie – profesjonalna i empatyczna obsługa klienta w erze wysokich oczekiwań społecznych

online
Miejsce
Internet
Termin
20 listopada 2025
Czas trwania
09:00 - 14:00
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 6 listopada 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, którego przedmiotem będzie profesjonalna obsługa klienta. Udział w zajęciach spowoduje podniesienie umiejętności w zakresie rozwiązywania trudnych sytuacji w obsłudze klienta, a także pomaże w doskonaleniu komunikacji i radzeniu sobie ze stresem.

Ważne informacje o szkoleniu

Prowadzącą to szkolenie jest psycholożka łącząca gruntowną wiedzę psychologiczną z praktyką zawodową – przez wiele lat pracowała etatowo w strukturach administracyjno-biurowych, przechodząc drogę od sekretariatu do stanowisk kierowniczych. Dzięki temu doskonale rozumie realia pracy w urzędzie – zarówno wyzwania komunikacyjne, jak i oczekiwania związane z zachowaniem profesjonalizmu i spokoju w kontakcie z obywatelem.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Po ukończeniu szkolenia będziesz potrafił:
• Czuć się pewnie w bezpośrednich, wymagających kontaktach z klientami dzięki dogłębnemu zrozu-mieniu zasad komunikacji i ich świadomemu i konsekwentnemu stosowaniu w praktyce 
• Dostosować najefektywniejsze techniki komunikacji do klientów z uwzględnieniem ich specyficznych potrzeb, wieku, kanałów komunikacji
• Radzić sobie z klientem zdenerwowanym już na wejściu – opanować techniki deeskalacji i spokojnego kierowania rozmową.
• Zadawać i odpowiadać na pytania, zachowując profesjonalizm, ale nie eskalując konfliktu.
• Przekazywać informacje, by klient czuł się potraktowany sprawiedliwie, nawet jeśli decyzja jest nega-tywna.
• Nie przenosić napięcia z klienta na klienta lub na siebie
• Świadomie budować empatyczny, ale zarazem spójny i profesjonalny wizerunek urzędu i urzędnika, unikając częstych, nieświadomie popełnianych błędów w obsłudze.

zwiń
rozwiń
Program

Moduł 1. Profesjonalna obsługa klienta w urzędzie:
• Co faktycznie działa w kontakcie z klientem – sprawdzone techniki.
• Piramida potrzeb klienta w praktyce urzędowej: jak odróżnić to, co deklaruje, od tego, czego naprawdę oczekuje.
• Pierwsze wrażenie jako narzędzie budowania zaufania – praktyczne wskazówki.
• Trzy poziomy satysfakcji klienta (proceduralna, merytoryczna, psychologiczna) – jak osiągnąć wszystkie trzy w jednym kontakcie.
Moduł 2. Komunikacja, która daje efekty:
• Aktywne słuchanie i zadawanie pytań – ćwiczenia z realnymi przykładami z urzędów.
• Język korzyści: jak formułować komunikaty, by klient poczuł się uczciwie potraktowany nawet przy de-cyzji negatywnej.
• Model „4 uszu” w wersji skróconej – praktyczne zastosowanie w rozmowach interesantem.
• Mail, telefon, bezpośrednia rozmowa – jak unikać typowych błędów.
Moduł 3. Trudne sytuacje w obsłudze interesantów:
• Typologia klientów – ale w wersji praktycznej: jakich reakcji użyć wobec kłótliwego, milczącego czy roszczeniowego klienta.
• Asertywność z klasą – jak jasno stawiać granice, nie tracąc wizerunku urzędu.
• Jak obsłużyć klienta „specjalnego” – cudzoziemca, seniora, osobę z niepełnosprawnością.
• Techniki radzenia sobie z emocjami i stresem – miniwarsztat redukcji napięcia.
• Jak zapobiegać wypaleniu: proste narzędzia, które można zastosować od razu po szkoleniu.

zwiń
rozwiń
Adresaci

• Pracownicy administracji mający bezpośredni kontakt z klientem.
• Pracownicy urzędów, którzy chcą podnieść jakość obsługi klientów i usprawnić codzienne kontakty.
• Osoby, chcące uniknąć typowych błędów w komunikacji, zachować spokój w trudnych sytuacjach i zwiększyć satysfakcję klientów.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Psycholożka społeczna, trenerka komunikacji i dyplomacji z blisko 20-letnim doświadczeniem w pracy z administracją publiczną oraz sektorem biznesowym. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu komunikacji z klasą, obsługi klienta, asertywności, etykiety zawodowej oraz radzenia sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych. Zrealizowała setki godzin warsztatów dla urzędników różnych szczebli – od pracowników obsługi klienta po kadrę kierowniczą. Ukończyła m.in. studia z psychologii społecznej oraz zarządzania i marketingu, a także szereg specjalistycznych kursów: z dialogu motywującego, podejścia skoncentrowanego na rozwiązaniach, protokołu dyplomatycznego, autoprezentacji, etykiety biznesowej i komunikacji interpersonalnej. Jej podejście oparte jest na empatii, konkretnych narzędziach i psychoedukacji – uczestnicy cenią ją za jasność, bezpieczeństwo i wysoką kulturę osobistą. Szkolenia prowadzi w sposób angażujący, zrozumiały i dostosowany do realiów pracy urzędnika – z dużym szacunkiem dla wyzwań, z jakimi mierzą się pracownicy administracji na co dzień.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Piotr Kubiak
Specjalista ds. szkoleń
tel. +48 533 849 116
piotr.kubiak@frdl.org.pl
Katarzyna Marciniak-Mordel
Zastępczyni Dyrektora ośrodka regionalnego Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego w Łodzi
tel. + 48 605 909 355
katarzyna.marciniak@frdl.org.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 6 listopada 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 14 listopada 2025 r.