• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Kurs: Udzielanie zamówień publicznych o wartości równej lub powyżej progów unijnych. Praktycznie z dokumentacją „na gotowo”.

online
Miejsce
Internet
Termin
09-11 października 2024
Czas trwania
09:30 - 14:30
Cena
840/920 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 920 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 18 września 2024 cena wynosi 840 PLN netto/os. 9, 10, 11 października 2024 Szkolenie w godzinach 09:30-14:30 każdego dnia.

FRDL serdecznie zaprasza Państwa na czterodniowe szkolenie z zamówień publicznych. Proponowane szkolenie zamówienia publiczne będzie prowadzone przez wybitnego eksperta. Z naszej propozycji powinien skorzystać każdy początkujący specjalista ds zamówień publicznych.

Ważne informacje o szkoleniu

Proponujemy Państwu udział w II edycji trzydniowego kursu, podczas którego kompleksowo przeanalizujemy zagadnienia z zakresu udzielania zamówień klasycznych w procedurach unijnych.
Krok po kroku omówimy procedury trybu przetargu nieograniczonego. Przeanalizujemy regulacje prawne i wskażemy zasady praktycznego stosowania przepisów.
Wszystkie zagadnienia będziemy omawiać w ujęciu praktycznym – pracując na przykładach i wzorach dokumentów.
Kurs jest dedykowany osobom, które rozpoczynają pracę w zamówieniach oraz tych dysponujących wiedzą i praktyką.
Udział w kursie daje możliwość zdefiniowania miejsc wymagających poprawy w stosunku do poprzednio prowadzonych postępowań, a  nabyta wiedza pozwala usprawnić przygotowanie i prowadzenie postępowań w jednostce.
Uczestnicy kursu otrzymają wyjątkowo bogaty, oparty na praktycznym doświadczeniu osoby prowadzącej kurs pakiet dokumentów, druków, oświadczeń (po części już wypełniony) w wersji edytowalnej – gotowej do wykorzystania po zakończeniu kursu. Przygotowane materiały szkoleniowe mają w usystematyzowany sposób przygotować uczestnika kursu do procedur zamówień publicznych na etapie przygotowania do postępowania, prowadzenia procedury w trybie przetargu nieograniczonego (zamówienia klasyczne) oraz realizacji zamówienia.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zdobędziesz, uzupełnisz i uporządkujesz wiedzę z zakresu zamówień publicznych w procedurach unijnych – przetarg nieograniczony w zamówieniach klasycznych.
• Otrzymasz usystematyzowaną wiedzę, jak przygotować i przeprowadzić postępowanie dotyczące zamówienia o wartości równej lub powyżej progów unijnych oraz jak zadbać o poprawną realizację umowy.
• Nauczysz się metod, doboru narzędzi obejmujących system zamówień publicznych (zamówienia elektroniczne).
• Zapoznasz się ze źródłami i metodami aktualizacji źródeł wiedzy w systemie zamówień publicznych.
• Nauczysz się stosować prawidłowe wzorce w procedurach zamówień publicznych.
• Poznasz tryb przetargu nieograniczonego ze schematem przykładowych dokumentów i czynności na etapie przygotowania, prowadzenia postępowania oraz realizacji umowy.
• Zapoznasz się z wymaganiami dotyczącymi sprawdzenia i weryfikacji postępowań oraz mechanizmem samokontroli prowadzonych postępowań.
• Poznasz przypadki dobrych oraz nieprawidłowych rozwiązań związanych z zamówieniami publicznymi.
• Podniesiesz kwalifikacje oraz nabędziesz kompetencje w zakresie praktycznych elementów przygotowania i prowadzenia postępowania w zakresie stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.
• Poznasz odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości związane z tematem zajęć.

zwiń
rozwiń
Ćwiczenia podczas kursu i omawiane dokumenty

Integralną częścią prezentowanego kursu jest pakiet przykładowych dokumentów (w wersji edytowalnej), będących także tematyką ćwiczeń (ponad 60 plików z przykładowymi rozwiązaniami) w tym:
• przykładowy regulamin udzielania zamówień w jednostce w procedurach opartych na wymaganiach ustawy pzp (wartość zamówienia równa lub powyżej 130 000 zł),
• regulamin komisji przetargowej, protokoły z posiedzeń komisji przetargowej,
• protokół ustalenia szacunkowej wartości zamówienia,
• wniosek o wszczęcie postępowania,
• analiza potrzeb i wymagań – cz. 1 (autorskie rozwiązanie),
• ogłoszenie w BZP o planowanych postępowaniach,
• druki oświadczeń składanych po stronie Zamawiającego,
• przykładowa SWZ z załącznikami,
• analiza potrzeb i wymagań – cz. 2 (autorskie rozwiązanie),
• wszczęcie postępowania – lista sprawdzająca weryfikująca etap przygotowania do postępowania,
• ogłoszenie o zamówieniu w DU UE, ogłoszenie o zmianie ogłoszenia,
• protokół postępowania – druk i załącznik,
• odpowiedzi na pytania publikowane na stronie prowadzonego postępowania,
• zmiana SWZ i załączników – upowszechnienie informacji,
• dokumentacja z otwarcia ofert/ informacja na stronie prowadzonego postępowania,
• informacja o otwarciu ofert przekazywana Prezesowi UZP przez portal e-Zamówienia,
• żądania kierowane do Wykonawcy w zakresie: wyjaśnień, omyłek, rażąco niskiej ceny, uzupełnienia dokumentów, ocena złożonych dokumentów, oświadczeń i wyjaśnień,
• decyzja o odrzuceniu oferty (podstawa prawna i uzasadnienie faktyczne),
• informacja o wynikach postępowania przekazywana wykonawcom,
• informacja o wynikach na stronie prowadzonego postępowania,
• informacja o wniesionym odwołaniu,
• lista sprawdzająca postępowanie przed zawarciem umowy z wykonawcą lub unieważnieniem postępowania,
• ogłoszenie o zawarciu umowy w DU UE,
• ogłoszenie o zmianie umowy,
• uzasadnienie prawne i faktyczne dokonania zmiany w umowie,
• protokół z odbioru przedmiotu zamówienia,
• raport z realizacji umowy, ogłoszenie o wykonaniu umowy w BZP,
• sprawozdanie z udzielonych zamówień – na co zwrócić uwagę,
• oraz inne dokumenty pomocne na etapie przygotowania, prowadzenia postępowania i realizacji umowy.

MATERIAŁY SZKOLENIOWE:
Uczestnicy kursu otrzymają obszerne materiały szkoleniowe z aktami prawnymi pomocnymi w systemie zamówień publicznych: prezentację z prowadzonego szkolenia w formacie pdf, dodatkowe informacje z podpowiedzi pomocne na etapie przygotowania, prowadzenia postępowania oraz realizacji umowy, regulacje prawne, listy sprawdzające w poszczególnych etapach, schematy, materiały związane z prowadzonymi ćwiczeniami, opinie i interpretacje dotyczące omawianych na kursie zagadnień, oraz inne dokumenty dotyczące przedmiotu szkolenia.

Kurs zakończymy testem sprawdzającym wiedzę.

zwiń
rozwiń
Program

DZIEŃ I – 9 października 2024 r.
• Przygotowanie do postępowania w trybie przetargu nieograniczonego - regulacje prawne, schemat.
DZIEŃ II – 10 października 2024 r.
• Przygotowanie do postępowania – cz. 2. Wszczęcie postępowania, czynności do terminu składania ofert.
DZIEŃ III – 11 października 2024 r.
• Postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego - unieważnienie lub wybór wykonawcy, zawarcie umowy. Realizacja umowy i jej wykonanie.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Zamawiający, czyli osoby odpowiedzialne za przygotowanie i realizację zamówień publicznych: kierownicy jednostek, komisja przetargowa, służby finansowo-księgowe, osoby zajmujące się przygotowaniem postępowania lub nadzorem nad realizacją zamówienia (umowy). Wykonawcy, który są zainteresowani poznaniem schematu i czynnościami, które ma wypełnić zamawiający w zamówieniach publicznych. Osoby zajmujące się kontrolami zamówień publicznych lub nadzorujące ich poprawność w danej jednostce.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Jeden z najbardziej cenionych specjalistów i trenerów w zakresie zamówień publicznych w Polsce. Zamówieniami publicznymi zajmuje się od 1994 roku, doskonale zorientowany w specyfice funkcjonowania podmiotów podlegających systemowi zamówień publicznych. Trener zamówień publicznych wpisany w roku 1994 na listę Prezesa UZP w zakresie: dostaw, usług, usług informatycznych oraz robót budowlanych. Autor licznych publikacji i artykułów. W latach 1995-2006 wpisany na listę arbitrów Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Wiedza praktyczna sprawdza się przy konsultacjach w przygotowaniu i prowadzeniu postępowań, weryfikacji ogłoszeń o zamówieniu i treści specyfikacji czy budowaniu rozwiązań organizacyjnych, a także w prowadzeniu szkoleń na terenie całego kraju. Posiada cenny zbiór doświadczeń i sprawdzonych rozwiązań, z których warto skorzystać. Praktyk w trzech płaszczyznach: zamawiający, wykonawca i kontrola zamówień. Każdego roku prowadzi średnio w roku ok. 110 szkoleń jedno/dwu lub trzydniowych), a częste konsultacje i doradztwo (także telefoniczne) jest prowadzone od 29 lat. W rankingach popularności osób prowadzących szkolenia niezmiennie zajmuje czołowe pozycje.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Katarzyna Marciniak-Mordel
Zastępca Dyrektora FRDL Centrum Szkoleniowego w Łodzi
tel. + 48 605 909 355
katarzyna.marciniak@frdl.org.pl
Marta Strzelecka-Saternus
Specjalista ds. usług szkoleniowych
tel. +48 535 175 301
m.strzelecka@frdl-lodz.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 920 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 18 września 2024 cena wynosi 840 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 3 października 2024 r.