• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Kurs: Specjalista ds. postępowań o zamówienia publiczne poniżej progów unijnych. Praktycznie, z dokumentacją „na gotowo”

online
Miejsce
Internet
Termin
12-14 marca 2025
Czas trwania
09:30 - 14:30
Cena
999/1298 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 1298 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 26 lutego 2025 cena wynosi 999 PLN netto/os.

12, 13, 14 marca 2025 r. Kurs każdego dnia w godzinach 9:30-14:30

FRDL serdecznie zaprasza Państwa na czterodniowe szkolenie z zamówień publicznych. Proponowane szkolenie zamówienia publiczne będzie prowadzone przez wybitnego eksperta. Z naszej propozycji powinien skorzystać każdy początkujący specjalista ds zamówień publicznych.

Ważne informacje o szkoleniu

Proponujemy Państwu udział w trzydniowym kursie, podczas którego kompleksowo przeanalizujemy zagadnienia z zakresu udzielania zamówień publicznych poniżej progów unijnych.
Krok po kroku omówimy procedury zakupowe. Przeanalizujemy regulacje prawne i wskażemy zasady praktycznego stosowania przepisów.
Wszystkie zagadnienia będziemy omawiać w ujęciu praktycznym – pracując na przykładach i wzorach dokumentów.
Przeprowadzając analizy dokumentów zdefiniujemy miejsca wymagające poprawy w stosunku do poprzednio prowadzonych postępowań.
Uczestnicy kursu otrzymają wyjątkowo bogaty, oparty na praktycznym doświadczeniu osoby prowadzącej kurs, pakiet dokumentów, druków, oświadczeń (po części już wypełniony) w wersji edytowalnej – gotowej do wykorzystania po zakończeniu kursu. Przygotowane materiały szkoleniowe mają w usystematyzowany sposób przygotować uczestnika kursu do realizacji procedur zamówień publicznych.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Uczestnicy 3-dniowego kursu w jego trakcie:
• Zdobędą, uzupełnią i uporządkują wiedzę z zakresu zamówień publicznych, w tym zamówień bagatelnych.
• Otrzymają usystematyzowaną wiedzę, jak przygotować i przeprowadzić postępowanie o wartości zamówienia objętego trybami zamówień publicznych o wartości równej lub powyżej 130 000 zł oraz jak zadbać o poprawną realizację umowy.
• Nauczą się metod, doboru narzędzi obejmujących system zamówień publicznych (zamówienia elektroniczne).
• Nauczą się stosować prawidłowe wzorce w procedurach zamówień publicznych opartych na regulacjach prawnych (w tym RODO, „wykluczenia Ukraina”, tajemnica przedsiębiorstwa).
• Poznają tryb podstawowy w progu krajowym bez negocjacji, ze schematem czynności na etapie przygotowania, prowadzenia postępowania oraz realizacji umowy.
• Zapoznają się z wymaganiami dotyczącymi sprawdzenia i weryfikacji postępowań opartych na zamówieniach publicznych oraz mechanizmem samokontroli prowadzonych postępowań.
• Poznają przypadki dobrych oraz nieprawidłowych rozwiązań związanych z zamówieniami publicznymi.
• Podniosą kwalifikacje oraz kompetencje w zakresie stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.
• Poznają odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości związane z tematem zajęć.

zwiń
rozwiń
Program

RAMOWY PROGRAM KURSU:
DZIEŃ I – 12 marca 2025 r.
• Przygotowanie do prowadzenia postępowań w jednostce zobowiązanej do stosowania Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
DZIEŃ II – 13 marca 2025 r.
• Przygotowanie dokumentacji postępowania (SWZ, załączniki) oraz ogłoszenia o zamówieniu.
DZIEŃ III – 14 marca 2025 r.
• Postępowanie o udzielenie zamówienia oraz realizacja umowy o wartości zamówienia poniżej progów unijnych.
• Realizacja umowy.

zwiń
rozwiń
Ćwiczenia podczas kursu i omawiane dokumenty

Integralną częścią prezentowanego kursu jest pakiet przykładowych dokumentów (w wersji edytowalnej), będących także tematyką ćwiczeń (ponad 55 plików z przykładowymi rozwiązaniami) w tym:
• regulamin-zarządzenie dotyczące zamówień publicznych o wartości równej lub powyżej 130 000 zł,
• protokół ustalenia szacunkowej wartości zamówienia,
• wniosek o wszczęcie postępowania,
• dokumentacja w postępowaniach na etapie przygotowania do postępowania,
• rejestr zamówień publicznych – regulacja wewnętrzna,
• regulamin komisji przetargowej, protokoły z posiedzeń komisji przetargowej,
• ogłoszenie w BZP o planowanych postępowaniach,
• druki oświadczeń składanych po stronie Zamawiającego,
• przykładowa SWZ z załącznikami,
• ogłoszenie o zamówieniu w BZP, ogłoszenie o zmianie ogłoszenia w BZP,
• protokół postępowania – druk i załącznik,
• odpowiedzi na pytania publikowane na stronie prowadzonego postępowania,
• zmiana SWZ i załączników – upowszechnienie informacji,
• dokumentacja z otwarcia ofert/ informacja na stronie prowadzonego postępowania,
• informacja o otwarciu ofert przekazywana Prezesowi UZP przez portal e-Zamówienia,
• żądania kierowane do Wykonawcy w zakresie: wyjaśnień, omyłek, rażąco niskiej ceny, uzupełnienia dokumentów,
• decyzja o odrzuceniu oferty (podstawa prawna i uzasadnienie faktyczne),
• informacja o wynikach postępowania przekazywana wykonawcom,
• informacja o wynikach na stronie prowadzonego postępowania,
• informacja o wniesionym odwołaniu,
• ogłoszenie o wyniku postępowania w BZP,
• ogłoszenie o zmianie umowy w BZP,
• uzasadnienie prawne i faktyczne dokonania zmiany w umowie,
• protokół z odbioru przedmiotu zamówienia,
• raport z realizacji umowy, ogłoszenie o wykonaniu umowy w BZP,
• sprawozdanie z udzielonych zamówień - rejestr zamówień,
• oraz inne dokumenty pomocne na etapie przygotowania, prowadzenia postępowania i realizacji umowy.

MATERIAŁY SZKOLENIOWE:
Uczestnicy kursu otrzymają obszerne materiały szkoleniowe z aktami prawnymi pomocnymi w systemie zamówień publicznych: prezentację z prowadzonego szkolenia w formacie pdf, dodatkowe informacje i podpowiedzi, regulacje prawne, listy sprawdzające w poszczególnych etapach, schematy, materiały związane z prowadzonymi ćwiczeniami, opinie i interpretacje dotyczące omawianych na kursie zagadnień, oraz inne dokumenty dotyczące przedmiotu szkolenia.

Kurs zakończymy testem sprawdzającym wiedzę.

zwiń
rozwiń
Adresaci

• Zamawiający, czyli osoby odpowiedzialne za przygotowanie i realizację zamówień publicznych: kierownicy jednostek, członkowie komisji przetargowych, służby finansowo-księgowe, osoby zajmujące się przygotowaniem postępowania lub nadzorem nad realizacją zamówienia (umowy).
• Wykonawcy, który są zainteresowani poznaniem schematu i czynnościami, które ma wypełnić zamawiający w zamówieniach publicznych.
• Osoby zajmujące się kontrolami zamówień publicznych lub nadzorujące ich poprawność w danej jednostce.
Kurs jest dedykowany zarówno osobom, które rozpoczynają pracę w zamówieniach jak i tym dysponującym wiedzą i praktyką, w celu aktualizacji i uporządkowania wiedzy.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Jeden z najbardziej cenionych specjalistów i trenerów w zakresie zamówień publicznych w Polsce. Zamówieniami publicznymi zajmuje się od 1994 roku. Doskonale zorientowany w specyfice funkcjonowania podmiotów podlegających systemowi zamówień publicznych. Trener zamówień publicznych wpisany w roku 1994 na listę Prezesa UZP w zakresie: dostaw, usług, usług informatycznych oraz robót budowlanych. Autor licznych publikacji i artykułów. W latach 1995-2006 wpisany na listę arbitrów Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Wiedza praktyczna sprawdza się przy konsultacjach, przy przygotowaniu i prowadzeniu postępowań, weryfikacji ogłoszeń o zamówieniu i treści specyfikacji czy budowaniu rozwiązań organizacyjnych, lub w prowadzeniu szkoleń na terenie całego kraju. Jest to osoba posiadająca cenny zbiór doświadczeń i sprawdzonych rozwiązań, z których warto skorzystać. Prowadzi między innymi szkolenia obejmujące szkolenia z zakresu systemu zamówień publicznych. Dysponuje praktyczną wiedzą dotyczącą kontroli postępowań opartych na wytycznych dotyczących kwalifikowania wydatków w poprzedniej perspektywie i obecnej (na lata 2021-2027). Praktyk w trzech płaszczyznach: zamawiający, wykonawca oraz kontrola zamówień. Każdego roku w jego szkoleniach bierze udział kilka tysięcy osób (średnio w roku ok. 110 szkoleń jedno, dwu lub trzydniowych), a częste konsultacje i doradztwo (także telefoniczne) są prowadzone od 30 lat. W rankingach popularności osób prowadzących szkolenia niezmiennie zajmuje czołowe pozycje.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Katarzyna Marciniak-Mordel
Zastępczyni Dyrektora ośrodka regionalnego Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego w Łodzi
tel. + 48 605 909 355
katarzyna.marciniak@frdl.org.pl
Marta Strzelecka-Saternus
Specjalista ds. usług szkoleniowych
tel. +48 535 175 301
m.strzelecka@frdl-lodz.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 1298 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 26 lutego 2025 cena wynosi 999 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 7 marca 2025 r.