• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Skuteczne narzędzia zarządzania zespołem, praktyczne sposoby na rozwiązywanie trudnych sytuacji

online
Miejsce
Internet
Termin
04 listopada 2025
Czas trwania
10:00 - 14:00
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 21 października 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os.

Zapraszamy Państwa na szkolenie, którego przedmiotem będzie zarządzanie zespołem. Udział pomoże uczestnikom w rozwiązywaniu konfliktów, usprawni komunikację w zespole i wzmocni asertywność oraz umiejętności motywacyjne słuchaczy.

Ważne informacje o szkoleniu

Jeśli jako menadżer zadajesz sobie pytania:
• Co zrobić jeśli mój współpracownik ma dużo oczekiwań?
• Jak postąpić z pracownikiem, który nie przyjmuje moich wskazówek?
• A co jeśli mój współpracownik nie czuje się odpowiedzialny za jakość swojej pracy?
• Jak mogę się porozumieć z osobą o silnej postawie egocentrycznej?
Jeśli na powyższe pytania trudno znaleźć Ci odpowiedź, to znaczy, że swojej pracy jesteś zaskakiwany nowymi zdarzenia i nie zawsze znasz dobre zasady porozumiewania się w trudniejszych sytuacjach. Warto coś zmienić. Brak skuteczności w konfrontowaniu się z osobami o odmiennym zdaniu, wzbudza czasami trudne emocje i posługiwanie się wyuczonymi schematami. Cześć z tych schematów, może tworzyć bariery w drodze do porozumienia się z współpracownikiem. Jak skutecznie usunąć te przeszkody, aby komunikować się skutecznie i partnersko? 
Odpowiedzi dostarczy Ci proponowane szkolenie. Podczas, którego uczestnicy zostaną zapoznani z praktycznymi regułami: 
• Zrozumienia odmiennych zachowań innych osób, szczególnie poznania ich motywów, celów jakie chcą zrealizować. 
• Nazwanie odczuwanych emocji, komunikowanie o nich innym osobom, jeśli spotkamy się z odmiennym zachowaniem. 
• Zarządzanie naszymi  emocjami podczas trudnych rozmów.
• Wypracowanie trwałych porozumień, w których obie strony będą czuły się zobowiązane do realizacji poczynionych zobowiązań.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Celem warsztatu jest poszerzenie wiedzy uczestników o narzędziach i technikach rozwiązywania trudnych sytuacji, porozumiewania się, wywierania wpływu, budowania trwałych relacji zawodowych czy biznesowych. Rozwój umiejętności interpersonalnych. 
• Korzyści dla uczestników: 
- Zwiększenie umiejętności kontroli nad poziomem zaangażowania swojego zespołu.
- Wzmocnienie umiejętności budowania relacji opartych na wzajemnym szacunku, otwartości i zaufaniu.
- Zwiększenie umiejętności wywierania pozytywnego wpływu na swoich współpracowników.
- Rozwój umiejętności funkcjonalnego rozwiązywania trudnych sytuacji w zespole.
• Korzyści dla instytucji: 
- Zwiększeniu efektywności i wydajności działań pracowników Instytucji.
- Zwiększenie zaangażowania pracowników w zespołową realizację projektów Instytucji.
- Zdecydowany wzrost u menadżerów kompetencji tworzenia zaangażowanych zespołów.

zwiń
rozwiń
Program

1. Wróg czy przyjaciel w zespole – Rywalizować czy Współpracować czyli efektywne metody osiągania postawionych celów przez członków zespołu.
• Rywalizacja vs Współpraca- definicje, dyskusja – wypracowanie wspólnych wniosków.
• Skuteczne sposoby tworzenia warunków współpracy w zespole jako efektywna droga do sukcesu.
2. Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami w zespole?
• Trudny współpracownik czy osoba w trudnej sytuacji? Sposoby rozumienia czyiś niepożądanych zachowań. 
• Mój zespół to grupa „ZOMBI”- czyli niemal wszyscy działają bez zaangażowania. Jak przywrócić postawy proaktywne?
• Jak przyjmować emocjonalny feedback od pracowników - pozytywny i negatywny, uzasadniony i nieuzasadniony. 
• Zarządzanie swoimi emocjami w procesie informacji zwrotnej jako absolutny klucz do sukcesu, kształtowanie swojej samokontroli.
• Jak skutecznie dawać sobie radę z ocenami współpracowników-praktyczne ćwiczenia unikania porwań emocjonalnych „co robimy na bardzo dużym wkurzeniu?...”
• Najlepsze reakcje szefa  na postawę sarkastyczną, roszczeniową, poniżającą, wyniosłą, lekceważącą drugiej osoby.
• Opracowanie wzorców i technik rozwiązywania trudnych sytuacji, np. podczas rozmowy z pracownikiem roszczeniowym. 
3. Silne argumenty zamiast argumentów siły, „mosty zamiast murów”
• Sztuka przekonywania vs manipulacja.
• Jak sobie radzić z manipulacją pracowników?
• Podstawowe techniki perswazji.
• Komunikowanie się z osobą z silnymi własnymi przekonaniami, swoim zdaniem na temat.
4. Podsumowanie. Pytania i odpowiedzi.

METODY - zajęcia będą miały charakter praktyczny:
• Krótkie opisy teoretyczne.
• Ćwiczenia i dyskusję
• Dzielenie się praktycznym doświadczeniami prowadzącego.
• Studium przypadku.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Szkolenie polecane dla menadżerów, kierowników każdego szczebla, którzy chcą zwiększyć swoje umiejętności motywowania, zwiększanie zaangażowania pracowników, zwiększyć poziom realizacji celów instytucjonalnych czy biznesowych przez swój zespół.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Psycholog organizacji, Konsultant biznesowy, Coach, Trener. Doradza w obszarach związanych z projektowaniem i zarządzaniem Kulturą Organizacji w firmach, traktując ją jako czynnik budujący poziom zaangażowania pracowników. Specjalizuje się w aspektach związanych z relacjami międzyludzkim. Szczególnie pomaga w rozwoju efektywnych narzędzi kierowania: skuteczna wielowymiarowa komunikacja, rozwiązywanie konfliktów, zarządzanie emocjami, techniki wywierania wpływu. Jest Trenerem z wieloletnim doświadczeniem praktycznym. Od kilku lat stale współpracuje z firmami finansowymi, branży TSL, administracji publicznej - prowadząc konsultacje, coaching, regularne szkolenia wspierające i pod noszące efektywność codziennej pracy pracowników tych firm. Współpracuje jako wykładowca z Uniwersytetem SWPS, prowadzi zajęcia dla studentów wydziału psychologii w Sopocie na kierunku psychologia biznesu i organizacji, w przedmiotach komunikacja w procesach sprzedażowych oraz dynamika relacji biznesowych.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Martyna Okuszko
Specjalista ds. Sprzedaży
tel. 723 724 728
martyna.okuszko@frdl.szczecin.pl
Informacje dodatkowe

Przy zgłoszeniach do 21 października 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 28 października 2025 r.