• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Problematyka okresu przejściowego w stosowaniu e-doręczeń w 2025 roku

Miejsce
Internet
Termin
07 marca 2025
Czas trwania
09:00 - 13:00
Cena
449 zł
Zapisz się na szkolenie

Przy zgłoszeniach do 17 lutego 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os.

Ważne informacje o szkoleniu

Stało się! Od dnia 1 stycznia 2025 r. większość podmiotów publicznych ma obowiązek uwzględniać e-Doręczenia przy wysyłce korespondencji.
Aby ułatwić podmiotom publicznym przejście na ten nowy sposób doręczania pism wprowadzono okres przejściowy. Potrwa on do dnia 31 grudnia 2025 r. Nie oznacza to jednak pełnej dowolności w doręczaniu korespondencji w 2025 r. W szczególności nie oznacza to nieograniczonej swobody wyboru wysłania korespondencji przez ePUAP czy listem poleconym.

Skorzystanie z innych sposobów nadania pism niż e-Doręczenie możliwe jest bowiem jedynie w określonych przepisami na zasadzie wyjątku sytuacjach. Zbagatelizowanie tej kwestii może mieć istotne konsekwencje, np. na gruncie prowadzonych postępowań administracyjnych.
Jak zatem podmiot publiczny ma doręczać korespondencję w 2025 r.? Podczas szkolenia omówimy to krok po kroku, m.in. na przykładzie postępowania administracyjnego. Odpowiemy również na pytania dotyczące e-Doręczeń zgromadzone przez szkolącego w ciągu 4 lat prowadzenia szkoleń z tej tematyki.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Dowiesz się czy w 2025 r. istnieje całkowita dowolność sposobu doręczenia?
  • Zapoznasz się z ograniczeniami w wyborze sposobu nadania korespondencji w 2025 r.
  • Poznasz zasady okresu przejściowego obowiązującego do 31 grudnia 2025 r.
  • Uzyskasz odpowiedź na pytanie, kiedy w 2025 r. możliwe jest doręczenie na ePUAP?
  • Dowiesz się, kiedy możliwe jest odstąpienie od obowiązku zastosowania e-Doręczeń w 2025 r.?
  • Dowiesz się, jakie wyjątkowe sytuacje mogą uzasadnić skorzystanie z innego sposobu doręczenia niż PURDE czy PUH?
  • Zapoznasz się z wyłączeniami w stosowaniu przepisów o e-Doręczeniach.
  • Dowiesz się, kiedy podmiot publiczny może, a kiedy musi zastosować alternatywny dla e-Doręczeń sposób doręczenia korespondencji?
  • Uzyskasz odpowiedzi na liczne pytania dotyczące stosowania e-Doręczeń, zgromadzone przez szkolącego w ciągu 4 lat prowadzenia szkoleń z tej tematyki.
zwiń
rozwiń
Program

I. Kluczowe pojęcia dotyczące e-Doręczeń.
1. O co chodzi w e-Doręczeniach? Czyli zwięźle o tym, czym jest ta nowa forma komunikacji?
2. W prostych słowach o tym, co jest potrzebne, by z e-Doręczeń korzystać, czyli czym jest ADE, skrzynka doręczeń, BAE, PURDE, PUH, KURDE, operator wyznaczony, kwalifikowany dostawca.
3. Podmiot publiczny a podmiot niepubliczny – kto jest kim w e-Doręczeniach i jakie to ma znaczenie?
II. E-Doręczenia od 01.01.2025 r. 
1. Kogo e-Doręczenia dotyczą obowiązkowo już w 2025 r. i co to oznacza?
2. Kto w system e-Doręczeń może włączyć się później i kiedy?
3. Czy w 2025 r. należy obowiązkowo uwzględniać zarówno PURDE i PUH?
4. Zmiana sytuacji samorządowych instytucji kultury, samorządowych osób prawnych, spółek komunalnych, uczelni niepublicznych, służb specjalnych. 
5. Czy podmioty niepubliczne, spółki wpisane do KRS i przedsiębiorcy wpisani do CEIDG muszą doręczać korespondencję przez e-Doręczenia? Co z radcami prawnymi, adwokatami, doradcami podatkowymi, notariuszami, rzecznikami patentowymi, doradcami restrukturyzacyjnymi? 
6. Czy e-Doręczenia dotyczą też stowarzyszeń, fundacji, związków zawodowych?
7. Czy osoba fizyczna musi włączyć się w system e-Doręczeń?
8. Zmiana dotycząca ADE na szczeblu samorządowym.
9. Czy urząd gminy i gmina (starostwo i powiat, urząd marszałkowski i województwo) muszą mieć odrębny czy wspólny ADE? 
10. Czy gminna szkoła korzysta z ADE założonego dla urzędu gminy?

zwiń
rozwiń
Adresaci

Szkolenie adresowane jest w szczególności do pracowników jednostek sektora finansów publicznych, sfery samorządowej i rządowej, którzy przygotowują pisma, w szczególności wydają decyzje w postępowaniach administracyjnych lub są odpowiedzialni za obieg korespondencji, zajmują stanowiska kierowników wydziałów bądź jednostek czy też sekretarzy gmin, a także w ogólności urzędów gmin, powiatów, starostw, samorządowych zakładów budżetowych, SPZOZ-ów, uczelni publicznych, instytucji kultury, uczelni publicznych i niepublicznych, organów administracji rządowej i obsługujących je jednostek budżetowych, jak również spółek komunalnych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Radca prawny Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu, praktyk, doświadczony trener prowadzący od lat szkolenia dla przedstawicieli jednostek sektora finansów publicznych, w szczególności jednostek samorządu terytorialnego, przeszkoliła setki pracowników sektora publicznego, tematyką doręczeń elektronicznych zajmuje się od 2020 r. i z tego zakresu przeprowadziła kilkadziesiąt szkoleń (m.in. „e-Doręczenia. Zmiana z 12.07.2024 r. Plan naprawczy. Nowelizacja. Zmiana standardu. Przygotowanie do stosowania”, „e-Doręczenia. Zmiany w 2024 r. Nowelizacja ustawy. Zmiana standardu PURDE. Przygotowanie do stosowania”, „e-Doręczenia w podatkach lokalnych”, „Doręczenia elektroniczne od 10 grudnia 2023 r.”, „e-Doręczenia. Wdrożenie, stosowanie, obsługa. Szkolenie w ramach Forum Sekretarzy Samorządów Polski Południowej”, „e-Doręczenia od grudnia 2023 r. Przygotowanie i praktyczne stosowanie”, „e-Doręczenia. Obsługa skrzynki do e-doręczeń w pytaniach i odpowiedziach”, „e-Doręczenia – przygotowanie do wdrożenia i obsługi skrzynki do e-Doręczeń”, „e-Doręczenia”, „e-Doręczenia w praktyce”, „Doręczenia elektroniczne – wdrożenie i inne praktyczne aspekty”, „e-Doręczenia po zmianach z 2022 roku. Jak i kiedy wdrożyć? Jak i kiedy stosować?”, „e-Doręczenia. Nadchodząca rewolucja w doręczeniach”), uczestniczy w obsłudze prawnej podmiotów z sektora finansów publicznych, posiada bogate doświadczenie w dochodzeniu wierzytelności cywilnoprawnych, specjalizuje się w prawie zamówień publicznych, prawie cywilnym, szczegółowo zajmuje się tematyką przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu w aspekcie obowiązków organów jednostek samorządu terytorialnego jako jednostek współpracujących z Generalnym Inspektorem Informacji Finansowej i związanych z tym obowiązków starosty w zakresie kontroli nad stowarzyszeniami i fundacjami, uzyskała certyfikat ukończenia kursu zorganizowanego przez Generalnego Inspektora Informacji Finansowej z zakresu obowiązków związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, współautorka kursu e-learningowego z tematyki AML dla sektora samorządowego.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Milena Dudek
Kierownik Ośrodka Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki we Wrocławiu
tel. 507 450 179
milena.dudek@okst.pl
Katarzyna Nowak
Kierownik działu sprzedaży
tel. 32 253 63 77
katarzyna.nowak@okst.pl
Anna Rawza
Specjalista ds. sprzedaży
tel. 32 253 84 09
anna.rawza@okst.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniach do 17 lutego 2025 r. cena wynosi: 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 3 marca 2025 r.