27 czerwca 2022
PROGRAM SPOTKANIA:
- Dostępność informacyjno -komunikacyjna – wprowadzenie:
- Przegląd przepisów regulujących dostępność informacyjno-komunikacyjną.
- Minimalne wymagania, wynikające z przepisów ustawy o dostępności.
- Odbiorcy dostępności informacyjno-komunikacyjnej - grupy osób ze szczególnymi potrzebami, doznające trudności w komunikacji.
- Identyfikacja barier w urzędzie – przeprowadzanie audytów dostępności.
- Praktyczne wdrażanie minimalnych wymagań wynikających z art. 6 ustawy o dostępności.
- Od teorii do praktyki – inspirujące rozwiązania z doświadczeń urzędów, instytucji publicznych, sektora biznesowego w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej:
- Dobre praktyki, case studies, przykłady konkretnych rozwiązań.
- ETR – tekst łatwy do czytania i zrozumienia – praktyczne wskazówki, pomocne w przygotowaniu informacji o urzędzie.
- Prosty język – zasady komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami.
- Dostępność informacyjno-komunikacyjna w ujęciu organizacyjnym:
- Wnioski o zapewnienie dostępności w urzędzie.
- Organizacja dostępnych wydarzeń oraz wymogi dostępności w zamówieniach publicznych.
- Współpraca Koordynatora dostępności z innymi pracownikami urzędu.
- Nawiązywanie współpracy z podmiotami zewnętrznymi.
- Odpowiedzi na pytania uczestników, analiza indywidualnych przypadków.