PROGRAM SPOTKANIA:

  1. Dostępność informacyjno -komunikacyjna – wprowadzenie:
  • Przegląd przepisów regulujących dostępność informacyjno-komunikacyjną.
  • Minimalne wymagania, wynikające z przepisów ustawy o dostępności.
  • Odbiorcy dostępności informacyjno-komunikacyjnej - grupy osób ze szczególnymi potrzebami, doznające trudności w komunikacji.
  • Identyfikacja barier w urzędzie – przeprowadzanie audytów dostępności.
  • Praktyczne wdrażanie minimalnych wymagań wynikających z art. 6 ustawy o dostępności.
  1. Od teorii do praktyki – inspirujące rozwiązania z doświadczeń urzędów, instytucji publicznych, sektora biznesowego w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej:
  • Dobre praktyki, case studies, przykłady konkretnych rozwiązań.
  • ETR – tekst łatwy do czytania i zrozumienia – praktyczne wskazówki, pomocne w przygotowaniu informacji o urzędzie.
  • Prosty język – zasady komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami.
  1. Dostępność informacyjno-komunikacyjna w ujęciu organizacyjnym:
  • Wnioski o zapewnienie dostępności w urzędzie.
  • Organizacja dostępnych wydarzeń oraz wymogi dostępności w zamówieniach publicznych.
  • Współpraca Koordynatora dostępności z innymi pracownikami urzędu.
  • Nawiązywanie współpracy z podmiotami zewnętrznymi.
  1. Odpowiedzi na pytania uczestników, analiza indywidualnych przypadków.