19 lutego 2021
W dniu 19 lutego 2021 r. odbyło się spotkanie FORUM SKARBNIKÓW WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO poświęcone Odpisom aktualizującym w jednostkach budżetowych
PROGRAM:
1. Regulacje prawne w zakresie odpisów aktualizujących w jednostkach budżetowych w zakresie
należności, środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych:
- rozporządzenie Ministra Finansów z 13 września 2017 roku;
- rozporządzenie Ministra Finansów z 27 grudnia 2018 roku zmieniające Rozporządzenie Ministra Finansów z 13 września 2017 roku;
- Krajowy Standard Rachunkowości nr 4 „Utrata wartości aktywów”;
- Co to są odpisy aktualizujące, co może podlegać odpisom aktualizującym, kto musi dokonywać odpisów aktualizujących;
- Trwała utrata wartości.
2. Metody ustalania odpisów aktualizujących należności:
- regulacje rozporządzenia;
- regulacje ustawy o rachunkowości.
3. Metody ustalania odpisów aktualizujących środki trwałe.
4. Metody ustalania odpisów aktualizujących wartości niematerialne i prawne.
5. Ewidencja księgowa odpisów aktualizujących.
6. Prezentacja odpisów w sprawozdaniu finansowym:
- prezentacja odpisów w bilansie;
- prezentacja odpisów w rachunku zysków i strat;
- prezentacja odpisów w informacji dodatkowej.
7. Rozwiązywanie odpisów aktualizujących.
8. Praktyczne przykłady ustalania odpisów.
9. Praktyczne problemy w ustalaniu odpisów aktualizujących w jednostkach budżetowych.
10. Aneks: Wzajemne wyłączenia należności i zobowiązań w bilansie ( transakcje powiązane) zbiorczy bilans który ujmuje wzajemne wyłączenia w ramach jednego samorządu, wyłączenia wzajemnych rozliczeń miedzy jednostkami do sporządzenia rozliczenia finansowego. Bilans łączny i bilans skonsolidowany – wybrane aspekty.
Prowadzący: Paweł Rybicki, posiada uprawnienia biegłego rewidenta nr 11242, Od 2001 r. prowadzi szkolenia z następujących obszarów: inwentaryzacja w jednostkach budżetowych, inwentaryzacja w podmiotach gospodarczych, czytanie sprawozdań finansowych, w tym sprawozdań spółek giełdowych; finanse dla niefinansistów; a także szkolenia dla rad nadzorczych.